Gå til innhold

316i -> 318is


joppe
 Share

Anbefalte innlegg

Eksosen er forskjellig og deler kan ikke brukes om hverandre. Dessuten har 316/318i solide skiver foran med tromler bak mens 318is har ventilerte foran med solide skiver bak. Girkassen kan jeg ikke uttale meg om. 316i har vel ikke stabstag bak heller? Jeg vurderte å konvertere min gamle 318i men kom frem til at det ikke var særlig gunstig. Skal en først gjøre jobben kan en likegodt smelle i en M50B25 eller M52B25/8. Eller selge bilen og kjøpe en 325/8 (billigere men sikkert mindre gøy).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sportsunderstell består av kortere/stivere fjærer med dempere som matcher (M-Tech produsert av Eibach og Sachs Performance) samt tjukkere stabilisatorer. Dempere og stabilisatorer går om hverandre på 4-sylindrede motorer. Bremsene er det ingen forskjell på med og uten sportsunderstell. Heller ikke forringer eller andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært deg hadde jeg bare skifta motor og det som er nødvendig for at bilen skal gå og kjørt på. Tror ikke mange hadde tenkt over det... Det er jo fortsatt 4 sylindre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kan ikke tro det er all værden som må byttes. Billigere enn og bytte til 6 sylindra motor blir det i allefall.

Tror han mente at 316i, 318i og 318is alle er 4 sylindrede motorer. Så burde ikke være noe problem og bytte fra 316i motor til 318is motor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...