Gå til innhold

Markedet for dyre modifiserte biler


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Den siste bilen til automote.no ble nevnt i Rudskogen-tråden, og det ble også nevnt at den er til salgs.

Link til annonse: http://www1.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=496143

496143-bilde1-foran1.jpg

Må si at jeg synes den er kul, men det er altså en gammel 325i (1991-mod) gått 156.000km som selges for 200.000,-. Greit nok at den har NOS, en del mods (bl.a 19" felger) og dyr lakk, men 200.000,- for en 13 år gammel 325i? Finnes det virkelig noe marked for slikt?

Jeg har egentlig alltid sett på modifiseringer av bil som meget dårlig bisniss, noe man er dømt til å tape penger på. Tar jeg feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry meg, liker ikke den bilen noe særlig... En kan ikke forvente at man kan få 200 k for en 13 år gammel bil nei gr.... Alrfor mye selv om det er mye styling på den... Får som regel ikke halvparten av det du nrukte på styling uansett bil... Blir bare kanskje lettere å selge hvis det er til en fornuftig pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De får jo solgt bilene sine... Men som oftest så er jo bilene som er annonsert overpriset da. Det gjelder ikke bare denne bilen. Tviler på at den absolutt må selges og. Da er det gjerne fristende å annonsere den med litt overpris for plutselig så kan det komme en bortskjemt 18 åring med mye penger å kjøpe den.

Jeg vet at automote har stor etterspørsel etter E36'er fra 100 000 og opp til 200 000. Da må de vell holde seg til litt gamlere E36'er for å komme innen budsjettet når valsing,lakkering,styling,felger o.l er på plass.

Det skal også sies at de bilene som blir bygd av automote er meget gjennomførte. De legger i bra og nøye arbeid på bilene i hvertfall.

Når det er sagt så synes også jeg at 199 000 er dyrt for denne ja :)

Denne omtalte bilen ligger vell nesten 100 000,- over det som er normal pris for en orginal 325 i samme modell. Kjøper du jo en orginal bil og deretter koster på den ///M styling,felger,litt lakkering,toning av ruter, angel eyes,senking og slikt som ganske mange koster på så flyr pengene ganske så fort.

Kan jo ta bilen min som ett eksempel : De bilene av samme modell og type får du vell til ca.115 000 (+/-)når de er like godt utstyrt som min. Alt i alt med styling og slikt så tror jeg det har kostet over 70 000,- Da hadde det vært fint for meg om jeg kunne ha tatt 115 000(org.bil) og plusset på 70 000(stylingen) og annonsert den for 185 000,- :) :) Men jeg vet jo godt at jeg ikke får i nærheten av den summen engang. Men hvis en person da skal ha en slik styling og bil som jeg har så hadde det vell blitt billigere å kjøpe min for kanskje 160 000,- en å kjøpe en orginal bil forså å kjøpe på alt det "stasjet" som er på min....

Bilen min er jo ikke så modifisert da men det var ett eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig alltid sett på modifiseringer av bil som meget dårlig bisniss, noe man er dømt til å tape penger på. Tar jeg feil?

Det er vell ett brukbart marked for slikt i området der automote holder til. Stordelen av stylede biler i distriktet har vært innom automote å fått valset litt skjermer o.l. Det satses ganske hardt på styling av BMW der i området i hvertfall. Det holder ikke med 8,5 x 18" hjul. Jeg kjenner endel folk fra Orkdal (ikke så langt ifra automote det) og jeg blir nesten "mobbet" for å ha "bare" 8 x 18" felger og 40 mm senking :)

Her er bilder av 2 andre biler fra det området :

497263-bilde1-im000064.jpg

9 og 10x18- toms felger

478938-bilde1-bmwn002.jpg

19" felger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis en person da skal ha en slik styling og bil som jeg har så hadde det vell blitt billigere å kjøpe min for kanskje 160 000,- en å kjøpe en orginal bil forså å kjøpe på alt det "stasjet" som er på min....

Jepp, det er klart det finnes folk som ikke gidder å streve selv, men så er det å finne aaakkurat den personen som har lyst på akkurat den stylingen du har og akkurat den bilen, og som i tillegg er villig til å betale for det når han ser at han kan få "lik" bil mye billigere. Tror ikke det er lett, men man kan jo være heldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis en person da skal ha en slik styling og bil som jeg har så hadde det vell blitt billigere å kjøpe min for kanskje 160 000,- en å kjøpe en orginal bil forså å kjøpe på alt det "stasjet" som er på min....

Jepp, det er klart det finnes folk som ikke gidder å streve selv, men så er det å finne aaakkurat den personen som har lyst på akkurat den stylingen du har og akkurat den bilen, og som i tillegg er villig til å betale for det når han ser at han kan få "lik" bil mye billigere. Tror ikke det er lett, men man kan jo være heldig.

Bruker faktisk å være "litt" heldig når det gjelder slikt jeg :)

Men bilen min er jo ikke så modifisert som de andre bilene som har vært nevnt her da.... Så den "appelerer" kanskje til flere kjøpere i motsetning til disse automote bilene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis en person da skal ha en slik styling og bil som jeg har så hadde det vell blitt billigere å kjøpe min for kanskje 160 000,- en å kjøpe en orginal bil forså å kjøpe på alt det "stasjet" som er på min....

Jepp, det er klart det finnes folk som ikke gidder å streve selv, men så er det å finne aaakkurat den personen som har lyst på akkurat den stylingen du har og akkurat den bilen, og som i tillegg er villig til å betale for det når han ser at han kan få "lik" bil mye billigere. Tror ikke det er lett, men man kan jo være heldig.

Jeg mente ikke at jeg skulle få 160 000,- da............ Det var bare en pris jeg fant på.

Kan nevne at det ble solgt en dønn orginal Touring(mørk rød) her hvor jeg bor nå nylig for 120 000,- Det var samme modell som min og hadde noe av det samme utstyret bare at den manglet soltak. Han som kjøpte den har nå bestilt seg 18" felger og senkesett. Kom seg på ca.25 000,- det. Han skal og få lagt solfilm på rutene denne uken. Tror også han har bestilt seg Angle Eyes.... Når dette er i boks så har den jo kostet han ca.155 000,- Han har og planer om M styling, 17" felger til vinteren og ett brukbart stereoanlegg. Huff hvor det koster :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vell ett brukbart marked for slikt i området der automote holder til. Stordelen av stylede biler i distriktet har vært innom automote å fått valset litt skjermer o.l. Det satses ganske hardt på styling av BMW der i området i hvertfall. Det holder ikke med 8,5 x 18" hjul. Jeg kjenner endel folk fra Orkdal (ikke så langt ifra automote det) og jeg blir nesten "mobbet" for å ha "bare" 8 x 18" felger og 40 mm senking :)

Jeg med E46 320d, 8x17" og originalfjærer blir ikke engang vurdert for mobbing, de tror sikkert det er en gammel gubbe som eier den! :-k

Her er bilder av 2 andre biler fra det området :

*klipp bilder av 18"- og 19"-felger*

Og med 20":

435068-bilde2-img_0853.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldig som slipper å bli mobbet du da Einum :)

Har sett en E36 og en E46 i området som har 20" hjul også. Dette da kombinert med max senking. Kan umulig være noe komfortabelt å kjøre på. Jeg vurderte også 19" hjul en periode men etter at jeg fikk prøve en E36 med 19" hjul så slo jeg det fra meg. Jeg ferdes ikke bare etter veier med nylagt asfalt heller. Jeg kjører nå på 18" hjul som fungerer greit til min kjøring men bilen blir straks mer komfortabel med vinterhjula som er i 17".

Det var det der med at mann må lide for skjønnheten da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom jeg gjennomfører E36 318iS Class II-prosjektet mitt (som er mer reellt i det lille hodet mitt enn i pengeboka...) så blir det sannsynligvis 17" M3-felger, kanskje 18" for veibruk og M3-felgene for bane. Så jeg får i tilfelle ikke høy status i Automotemiljøet pga felgvalget mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...