Gå til innhold

girkasse


bmw_fl
 Share

Anbefalte innlegg

har fått problemer med at når jeg skal kjøre fra 1 gir(stille stand) så hakker bilen(høres nesten ut som om den faller fra hverandre....

er dette noe med girkassa eller clutshen????????

håper på seriøse svar

på forhånd takk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, det kan ikke være det lageret på mellom akselsen da, har hørt at hvis det begynner å bli slitt så kan det begynne å rykke i bilen. Det har skjedd på min åsså før, hvis jeg setter den i revers eller i 1 gir etter jeg har kjørt ganske lenge med den. Det er ikke ofte det har skjedd så har ikke brydd meg så mye om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, det kan ikke være det lageret på mellom akselsen da, har hørt at hvis det begynner å bli slitt så kan det begynne å rykke i bilen. Det har skjedd på min åsså før, hvis jeg setter den i revers eller i 1 gir etter jeg har kjørt ganske lenge med den. Det er ikke ofte det har skjedd så har ikke brydd meg så mye om det.
det er mulig.. det er sekkert ikke skadelig å kjøre med(tror jeg)

som sakt eg har ikke peiling på motor... :oops:

Universal leddet du tenker på? Oppfører seg ofte slik at bilen rister(hakker) en del når du setter den i gang. Vil gjerne også riste når du har pådrag på de høyere girene. Dette vil da selfølgelig bli verre i takt med at leddet blir dårligere.

Sjekkes ved å forskyve akslene sideveis i forhold til hverandre (ikke i lengderetningen). Sjekk nøye, det skal ikke være noe slark!

- Chris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat er det samme med min 318i!

kjørte i kongsberg for litt siden og da jeg hadde stått stille (i kø) så nårtjeg skulle ta i gang var det akkurat som den ble "kvalt" men jeg hadde en 2-2500 omdreininger, skulle gått lekende lett men det gjorde det ikke....

Snakket med en som har litt peiling, han mente det var en eller annen gummipakning på/i clutschen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...