Gå til innhold

Ødelagt bil


serox
 Share

Anbefalte innlegg

Idag så jeg at noen hadde gått over bilen min å ripet den på panseret og sidene,jævelig kjiipt for meg,er det noen som vet om dette blir dekket av forsikringen min,har full kasko.

Har aldrig trengt å ta noe på forsikringen før,så dette er nytt for meg.

Hvor mye vil jeg miste av poeng og vil dette koste meg bare min egenandel?

Hilsen en forbanna ripet BMW eier:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forsiringen din dekker det nok...men du må betale egenhandel..Blir nok ikke bonustap.
DEN forsikringen skulle jeg gjerne ha hatt! Hvis den finnes... Hærverk dekkes ikke av forsikringen. Innbruddskader dekkes. Skal man bruke kaskoen på noe som helst, så må man ut med en egenandel og man får et bonustap! Med mindre man har hatt høy bonus (typisk 70 eller 75%) i mange år (typisk 5 år), uten skader. Man kan da få lov til å ta én skade på kaskoen, uten bonustap...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig som M3_CSL skriver: Kasko dekker ikke hærverk. Surt og jævlig, men forsikringsselskapene kan stort sett velge å gjøre det de vil. Dersom du derimot "mister" kontrollen over bilen og kommer borti et autovern, dekkes dette selvfølgelig av kasko. Evt. kommer borti et stillas med masse ting som detter over bilen :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har helkasko og i avtalen min står det at hærverk blir dekket. Men om det lønner seg å ta det på forsikringen er en annen sak pga egenandelen. Når jeg leste igjennom forsikringsavtalen min nå så ser det ut som at det blir bonustap ja..Så da er det nok ikke så lønnsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så det du mener er at det ikke vil bli dekket av forsikringen,hvorfor ikke det?

Har jo forsikret bilen og nå har noen ødelagt den.

Håper at noen jan svare på dettte.

Du fikk vel som alle oss andre med et tykt hefte med vilkår til forsikringen din? Det kan være SVÆRT lurt å lese...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har helkasko og i avtalen min står det at hærverk blir dekket. Men om det lønner seg å ta det på forsikringen er en annen sak pga egenandelen. Når jeg leste igjennom forsikringsavtalen min nå så ser det ut som at det blir bonustap ja..Så da er det nok ikke så lønnsomt.

Det er bonustapet som er riset bak speilet med forsikring. Har regnet meg fram til at for min egen del må jeg ha en skade på over 40K for at det skal lønne seg med forsikringen :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,men jeg vet ikke hvor dyrt det vil bli,men de har ripet opp panseret og

og sidene på min bil,dette er en helt ny bil 2004 bmw. derfor er det så surt.

Hvor mange poeng kan jeg vente å miste?

Har lest igjennom heftet som jeg fikk med,men det står ingen ting om det der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte forsikrings selskapet og det stod ikke noe om det i det skrivet som jeg hadde fått.

40 k er mye penger ikke alle kan få fikset bilen sin da.

Er det noen som vet sånn ca hvor mye som mistes av bonus når selskapet mente at bilen måtte hellakeres, det som er så irriterende er at laken var helt strøken,hadde vært lettere å svelge hvis det var noen skadder i lakken fra før;)

Men men

Takker hvertfall for alle svarene som jeg fikk av dere og så må alle sammen ha en god sommer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Utrolig surt. Fatter ikke hva faen folk tenker når de gjør slikt. Total mangel på respekt for andres eiendom.

Men, over til spørsmålene...

Det er riktig som Haakon sier at man må ha 75% i 5 år eller mer for å slippe bonustap ved skade. Når man får 75% på 5. år kan man vanligvis velge om man vil beholde 75% og ha en skade uten bonustap eller gå opp til 80% og ha bonustap ved skade.

Vanlig kasko dekker også normalt hærverk. F.eks Gjensidige og alle de andre jeg har sjekka har det ihvertfall inkludert. Men egenandel er det jo.

Hva bonustap angår så er første skade vanligvis 10% tap (igjen noe du må sjekke i din egen polise). Nå har du ikke sagt hva du har i egenandel eller bonus heller, så det er litt vanskelig å si hvor stor skaden må være før det lønner seg, men 40k hørtes vel mye ut. Selv for meg (som kun har 20% bonus) ville det nok ha lønna seg på rundt 10k. Tipper det lønner seg å ta hellakkering på kaskoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei gr.

Jeg har 70% i bonus og jeg har aldrig hatt en skade eller lignende før.

Har en egenandel på 4000 kr det som var snakk om da jeg fikk taksert skaden var ca 30 000 kr.

Har hatt di-tec (lakkforsegling for de som ikke vet det)på bilen,lurer på om forsikringen dekker det?

Hadde du tatt det på forsikringen gr?

Takker alle igjen som har svart og vil bare si at dette er ett genialt forum, det er mye kunnskap her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30.000,- tror jeg kan lønne seg å ta på forsikringen, men det avhenger av hvor mye bonustap du får på skaden og hva du betaler i forsikring.

Hvis vi antar at du får 10% bonustap, og at forsikringen din i utgangspunktet (0% bonus) koster 30.000,-/årlig (aner ikke hva du betaler), så vil det si at med 70% bonus betaler du 9.000,-/årlig.

Bruker du så forsikringen på skaden vil du være tilbake på 60%, og da vil forsikringen din koste deg 12.000,-/årlig (i ett år til du har tjent opp 10% ekstra og er tilbake på 70%/9.000,- igjen). Med andre ord snakker vi om 3.000,- ekstra i forsikring påfølgende år og 4000,- i egenandel. Altså totalt 7.000,- i utgifter og 1-2 års forsinkelse (alt ettersom) på økning til 75% bonus. Dette mot 30.000,- i lakkering...

Ergo vil det nok lønne seg å bruke forsikringen. Har du i tillegg behov for bil mens din er til lakkering, og du har leiebil inkludert i forsikringen din (det varierer), så sparer du jo 4-500,-/daglig der også.

MEN, det er jo et stort men her, og det er at jeg verken vet hvor mye du betaler i forsikring eller hvor mye bonustap du har, så det må du sjekke opp med forsikringen din. Betaler du MER i året, og bonustapet er høyere enn jeg nå har antatt, så vil marginene bli mindre.

Har desverre ingen anelse om ditec-behandling er inkludert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...