Gå til innhold

Ødelagt bil


serox
 Share

Anbefalte innlegg

Regnestykket er ikke nødvendigvis så enkelt. Du må ha 5 år med 70% for å få 75%. For meg er det slik: For 4.års 70% betaler jeg 6000kr. Etter skade med 10% bonustap betaler jeg 10000kr. Dette fordi jeg har hatt en skade og får en annen risikogruppe hos forsikringselskapet. Du får ikke bare 10% mer å betale. Det vil si at jeg havner ned på 60% og har 5 år til å komme meg opp på 4.års 70% bonus. I løpet av denne tiden betaler jeg 20000kr. i økt premie (uten å ta hensyn til årlig økning). Tar en med årlig premieøkning, egenandel samt kapitaltap er en fort oppe i 35000kr.

Har man derimot 10000kr i årlig premie vil tapet bli større. Bare husk at man ikke bare får 10% økning i premien om bonusen synker med 10%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regnestykket er ikke nødvendigvis så enkelt. Du må ha 5 år med 70% for å få 75%. For meg er det slik: For 4.års 70% betaler jeg 6000kr. Etter skade med 10% bonustap betaler jeg 10000kr. Dette fordi jeg har hatt en skade og får en annen risikogruppe hos forsikringselskapet.

Er du helt sikker på det? Det er jo nettopp det bonusen skal bestemme...

Du får ikke bare 10% mer å betale. Det vil si at jeg havner ned på 60% og har 5 år til å komme meg opp på 4.års 70% bonus. I løpet av denne tiden betaler jeg 20000kr. i økt premie (uten å ta hensyn til årlig økning). Tar en med årlig premieøkning, egenandel samt kapitaltap er en fort oppe i 35000kr.

Har man derimot 10000kr i årlig premie vil tapet bli større. Bare husk at man ikke bare får 10% økning i premien om bonusen synker med 10%.

Men er man på første året med 70% vil det ikke ha like mye å si.

Dessuten er det ikke alle forsikringsselskaper som har 5 år på 70%. Noen har 3 år på 70% og 3 år på 75%...

Det kan godt være du har rett i at det blir dyrt, men det kommer an på så utrolig mange ting, så serox må nok bare studere sin egen polise og regne litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var derfor jeg skreiv "For meg er det slik:" Dette er helt klart individuelt og hver og en må studere sin egen polise med vilkår. Men veldig ofte er det som i reklamen: "En pris før skade og en etter". Det som jeg synes er et poeng, er at man i alle fall regner over hva det faktisk koster å ha en skade. Det er somregel ganske dyrt. Men man kan også bytte selskap etter skaden. Det er skjelden selskapene spør etter mer enn hvor mye bonus du har. En kamerat kondemnerte en motorsykkel. Før skade betalte han 16000 i året. Etter skaden var prisen på en identisk (samme år samme modell) sykkel 72000kr (!!!). Han hadde kun tapt 10% bonus, men hadde fått en annen risikogruppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...