Gå til innhold

tips


Kjell Arne
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kjørte til Horten fra Bryne i går, via Dalen i Telemark (den indre veien mao.), og så ikke en eneste politi. Har kjørt den veien tre ganger de siste 2 månedene, og ikke sett politi en eneste gang. Ganske utrolig synes jeg, i ferien og alt. Og heldig for meg... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte E18 Larvik->Grimstad mange ganger i fjor. Og det var noen få ganger det ikke var kontroll på den strekningen. På det meste så var det tre kontroller i samme kjørerettnig og greier.

Og ingen av kontrollene var i Vestfold eller Telemark alltid i Aust-Agder.

Opplevde tre turer på rad nå i høst at jeg så jeg passerte radaren i alt for høy hastighet. Og da jeg kom til kontrollstedet og så det var en politimann som gikk ut for å vike inn, men det var bilen bak meg som blei vinka inn alle tre gangene!!!! :shock:

Griseflaks :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Har hatt flaks mange ganger selv også. Tror jeg lar være å fortelle om de. Har vært ganske grove et par ganger.

Virker forresten som det er sykt mye kontroller i Vestfold. Mye rundt Tønsberg og Larvik synes jeg. Men er vel spesielt om sommeren når alle Oslo-folka skal nedover på ferie...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett en enseste kontroll i sommer jeg.

Den værste griseflaksen jeg har hatt er på grensa over svinesund.

Kjørte mot der de vinker inn.

Ser at en toller er på vei ut for å vinke inn nye biler. Han er på plass når vi er ca 10m unna. Nervene er på høyspenning, men så vinker han inn bilen bak oss.

Og det var da enda godt, for baki bilen er det 10 kartonger med røyk og 20l øl og sprit som meg og brodern kjøpte sammen i Tyskland. Og brodern er bare 17, så det kunne endt ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er klar over at det er 35km/t, men har det vært det alltid?

Før var grensa 112 i 80-sone. Mener de opererte med en prosentsats da. 112 er 40% over 80. 40% over 70 blir 98, så da var situasjonen du beskrev 1 km/t over grensa hvis det var 40% i 70-sonen også. Ikke godt å si dette. Men det er mange år siden de endret det til 25 / 35 km/t over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alle dere som alltid kjører over fartsgrensa men ennå ikke har blitt stoppet - det er nok bare et spørsmål om tid...

Jeg forsøker ikke å moralisere, har blitt stoppet to ganger selv. Første gang mistet jeg kortet i 7 mnd, andre gang ble det bare forelegg. Og begge de gangene var etter jeg hadde roet ned på "bajaskjøringen" fra ungdomstida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...