Gå til innhold

Simex sommer dekk?


SE
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som vet noe om eller har noen erfaringer med Simex sm8200 235/45R17 95W? Må ha nye dekk nå og gidder ikke bruke mange penger på det.

Er det evntuellt noen andre billige bra dekk som er bedre enn disse?

Disse koster 998,- kr stk hos eiker motorshop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte 1400,-stk inkl. for Pirelli P7000 i 235/40-18 ferdig på bilen. Tror det kan være greit å legge i det lille der for skikkelige dekk. Valgte dette dekket selv pga av bl.a annerkjent merke og sporing. Når du kommer opp på litt dimensjoner trer forskjellene veldig fram, og ikke alle dekk passer like bra til alle biler. Har hørt at noenlunde rimelige Kumho og Falken også har noen dekk som passer div. BMW bra.

Jeg ville ihverfall ikke tatt sjansen på å måtte sitte å kontinuerlig ratte bilen på dårlig norsk krøttersti for å spare noen få kroner. Hvis du i det hele tatt sparer penger da. Tenker på levetiden på dekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor var det du kjøpte dekka dine da? Har jo seffølgelig mest lyst på noen bra dekk, men jeg har andre prioriteringer på hva jeg skal kjøpe når jeg får lønninga. Som senkesett, husleie på verkstedet jeg skal leie sammen noen kamerater osv. :D

Hadde nemmelig håpa å kunne kjøre på de dekkene jeg har ut sessongen, men ser nå at det kan bli vanskelig. Dekkene er slitt helt ned til korden :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at Ove Kvam har drevet og researcha litt for å finne holdbare billigdekk som funker bra. Tror han kjører på Sumitomo-dekk nå, og det virker som han er ganske fornøyd med holdbarheten og grepet på tørr asfalt, men på vått føre er de visstnok helt håpløse. Men det kan jo være moro det også. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd dekkmerket Wanli i dim 235/40-18 på denne bilen, og det var skikkelige dritdekk ihverfall! Var kjørt 8-9000 med de, og var fortsatt nesten ikke slitt :?: , men alle dekkene sprakk på sidene :shock: . Torde ikke kjøre mere med de. De sporet også voldsomt. Satt og gjetet bilen hele tiden, ble for nervøst [-o<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hardere gummi i simex dekk fordi de er tilpasset varmere strøk av verden så komforten blir litt dårligere.Kjøp dyrere og få mindre sporing (falken anbefales).

Jeg hadde masse sporing med Falken i pingledimensjonen 205/50-16". Byttet til Nokian NRV i samme dimensjon og alle tegn til sporing var borte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde masse sporing med Falken i pingledimensjonen 205/50-16". Byttet til Nokian NRV i samme dimensjon og alle tegn til sporing var borte...

Da skal jeg prøve nokian neste gang

så at eiker motorshop har august tilbud på goodyear F1 til 998 kr (235-45-17) har lyst til å prøve disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...