Gå til innhold

Knirkelyd


Leonard
 Share

Anbefalte innlegg

Når jeg har 2 personer i baksetet, og kjører på vei som er litt humpete kommer det en høy knirkelyd fra hjuloppheng bak, høyre... Er det noen som har opplevd noe liknende og kanskje har noen gode råd.

Har prøvd å finne ut hvor lyden kommer fra, men det eneste jeg kommer fra til er at det er på høyre side, bak....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hhmmm, ja... vel lyden høres nesten ut som lyden du får hvis man slår i det skjoldet som er rundt skivebremsen. Høres ut som "uolja" metall som gnir mot hverandre. Eller gammelt "bestemor parkett golv". Hva mer kan jeg si :? , det knirker.

Lyden kommer som sagt når bilen er tungt lastet. Hvis jeg kjører alene eller med en passasjer så er det ikke noe lyd.

Tar seg lite bra ut når man kjører ned gaten, så tøff som man kan bli.. og så knirker bilen som ett gammelt trehus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

muligens foringene i øvre bærearm jekk opp bilen og prøv å bevege hjulet opp og til siden ,slitte bærearmer ødelegger foringene hvis det er slerk i dem.Det lønner seg i lengden å bytte hele bærearmen hvis bilen har gått 150000 eller mer.Koster ca 1000 kr pr side.Mine bærearmer var årsak til at bremseklossene bak skranglet som bestikk når jeg kjørte over ujevnheter i veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tips er igjen foringene på toppen av bakdemperene. Disse foringene er iallefall rimelige og lette og skifte, så det er et godt sted å begynne å bytt deler.

Det er en stor fordel og oppgradere til E46 cab foringer i samme slengen. Disse koster så og si det samme men er mye kraftigere.

http://www.bmwguiden.no/viewtopic.php?t ... ght=synker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så E46 cab foringer er tingen, det går vel an å bestille fra GS. De er noen greie karer, må bare skryte litt av dem.

Burde jeg da bestille 320i Cab E46...... Ikke noen spesiell årsmodell? Bare så lenge det er E46.

Siden til GS er nede akkurat nå, men er det noen som vet hvor mye disse foringene koster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hhmmm, vel forsiden funker, men det er det eneste. Alle linkene til katalogen o.s.v. funker ikke. Får beskjed om at den ikke finner siden.... Det kan selvsagt være PC'n min, den har en tendens til å gjøre sånn fra tid til annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...