Gå til innhold

Riktig pris på '93 E34


Anne
 Share

Anbefalte innlegg

Vurder å kjøpe en slik 525i som har gått ca. 220' km. Bilen er strøken (Har hatt den på verksted for sjekk!) Dempere, fjærer, lambdasonde, skiver, klosser etc er så godt som nye. Ingen rust på understell og har 8 nye dekk på alu. felg. Interøret er i svart skinn ("Execututive-pakke" + skipose) med minimal slitasje. (Km.-teller stemmer med orginalt servicehefte, ja... ). Originallakk er fremdeles intakt, men den har selvfølegli et par "shopping-striper".

Er tilbudt å få kjøpe bilen for 90' uten "prutningsmonn", men spørsmålet er om dette kanskje ikke er liit mye...

Takker for alle innspill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn rent logisk sett synes jeg 90k er altfor mye for en bil gått 220k, men når man ser på hva de bilene ligger på, så ligger de gjerne rundt 80-90k selv med 200k på telleren. Og den aktuelle har jo dessuten bra med utstyr også, så ikke vet jeg...

Kan http://autos.no/bil/prospekt.asp?id=34807 være et alternativ?

Virker veldig likt den du allerede vurderer, bare at den er gått 27.000km mindre. Velutstyrt og til samme pris. Annonsen er registrert 26. juli, så sleng inn et bud på 80-85k. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil jo ikke påstå at tilbakemeldingene var overstrømmende, men nå har jeg kjøpt bilen! Pruting har vært mitt "fag" i årevis, så prisen ble 65'! Felgene var litt "kjiipe" og traversforingene bak er må kanskje skiftes snart. Slikt koster :P. Det hører også med til historien at selger var en entusiast som ønsket at "babyen" hans skulle få det godt. (Har selv solgt bil alt for billig med akkurat det siste i tankene :oops: )

Bilen er nydelig (Hvis man ser bort fra de tidligere nevnte lakkskadene...) og stakkars, stakkars, stakkars de menneskene som kjøper en 96 mod. Honday... Hyiundai eller hva det nå heter :wink: til samme prisen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har så rett. Tenk på alle de som er "fornuftige" og kjøper nyere bil for å slippe problemer og kjøper en kia, huyndai osv.

E34 er en komfort bil med få feil...

Er det en 24V eller 12V? Listeprisen (Sist jeg sjekket for nesten et år siden) i "fagboka" var 40.000kr for en 91mod 520i 24v. 525i er dyrere, men ikke i forhold til hva du får igjen for pengene. Med skinn og greier er 65.000kr en bra pris mener nå jeg. Har solgt biler siden jeg var 13 år og har vert borti noen biler kan du si... Har eid over 40 selv. 13 stk Ascona B (R.I.P)

Det var tider det. Da komfort betydde "0" og image var alt!! 2.0SR med tigertrekk og Cervin wega 15" baki. Kryssfelger i samme farge som bilen. Pissgul og sort...... 10 år siden nå.

RCS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pruting har vært mitt "fag" i årevis, så prisen ble 65'!

Da tror jeg du skal være meget fornøyd! Grattis! :)

(...) og stakkars, stakkars, stakkars de menneskene som kjøper en 96 mod. Honday... Hyiundai eller hva det nå heter :wink: til samme prisen...

Vel, det har jo noe med økonomien også å gjøre. Det er *stor* sjanse for at det er en god del høyere driftsutgifter på en 11 år gammel E34 med 220k på telleren enn en litt nyere japse (eller Neon, som jeg har). Og lånekassen gir ikke akkurat rom for de helt store økonomiske utskeielsene. :? Da er det bedre å ha 120k på telleren og en litt nyere bil, som dessuten er en av de mest driftssikre bilene på veiene... :) Meeen, nå vil jeg jo påstå at min er en del mer moro enn mange av disse japsebilene i samme prisklasse... men billigbil er det uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er storfornøyd! Prøvde ny Muitshubishi (Riktig stavet?:P ) i går og den når ikke opp i det hele tatt!

Ikke nevn lånekassen, er du snill :evil::twisted::evil::twisted:

Men, på den annen side lærte skolegangen meg litt om økonomi :D

Med vennlig hilsen (og stor forståelse for studentøkonomiens krav/begrensninger) fra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det har jo noe med økonomien også å gjøre. Det er *stor* sjanse for at det er en god del høyere driftsutgifter på en 11 år gammel E34 med 220k på telleren enn en litt nyere japse (eller Neon, som jeg har). Og lånekassen gir ikke akkurat rom for de helt store økonomiske utskeielsene. :? Da er det bedre å ha 120k på telleren og en litt nyere bil, som dessuten er en av de mest driftssikre bilene på veiene... :) Meeen, nå vil jeg jo påstå at min er en del mer moro enn mange av disse japsebilene i samme prisklasse... men billigbil er det uansett.

Ehhh... sikker... BMWguiden.no...

Kan nevne en utmerket ting som ris... og en enda mer utmerket ting som vannkoker... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør her... Neon...Huyndai...

For meg er bil først og frems "følelser". Den dagen fornuften tar overhånd kjøper jeg en like gammel Corolla... Verken Noen eller Huyndai kam komme i nærheten av Corolla i levetid (Forutsatt at den er normalt vedlikeholdt.)

En E34 med normalt vedlikehold er en bil med få problemer!! Etter hva mine kunskaper sier er det vannpumpen og hovedforingene bak som er gjengangere... skifter gjerne 10 vannpumper for å slippe å kjøre Neon eller Huyndai... BMW tilbyr en komfort og særegenhet ingen annen bil gjør. Ikke er de plaget med rust lenger heller...... Bare rekkesekseren er grunn nok til å kjøpe bmw. Ville heller tatt bussen og hatt motoren i garagen eller å kjøpe disse andre "hedenske" bilene. FYSJOM:::

RCS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør her... Neon...Huyndai...

For meg er bil først og frems "følelser". Den dagen fornuften tar overhånd kjøper jeg en like gammel Corolla... Verken Noen eller Huyndai kam komme i nærheten av Corolla i levetid (Forutsatt at den er normalt vedlikeholdt.)

Der tar du faktisk feil. Både Chrysler Neon (1. gen) og Huyndai Accent er noen av de mest driftssikre bilene som finnes.

NAF sin rangering med norske biler som grunnlag (man snakker her om grunnlag på 20-25.000 biler):

102948.jpg

En E34 med normalt vedlikehold er en bil med få problemer!!

Hvor finner du 5-serie på lista der sier du (det er E34 og E36 som er med i tidsrommet oversikten er for)? Eller BMW generelt... Og da snakker man gjennomsnitt - altså inkludert biler med veldig lav kilometer. De med høy kmstand er garantert enda lenger nede på lista.

Etter hva mine kunskaper sier er det vannpumpen og hovedforingene bak som er gjengangere... skifter gjerne 10 vannpumper for å slippe å kjøre Neon eller Huyndai...

Skifter ja, det er å det å stå der med en bil som ikke sviver som er problemet, og ikke minst det at delene koster penger. Studenter som lever på lånekassen (meg inkludert) får 6k i måneden å leve for. Husleie, bil, forsikringer, telefoni, internett og alt som er skal betales. Da tror jeg neppe gammel BMW med høy km er noen god løsning.

BMW tilbyr en komfort og særegenhet ingen annen bil gjør. Ikke er de plaget med rust lenger heller...... Bare rekkesekseren er grunn nok til å kjøpe bmw. Ville heller tatt bussen og hatt motoren i garagen eller å kjøpe disse andre "hedenske" bilene. FYSJOM:::

Synes jeg ser... :) Kollektivtransport utenfor Oslo suger (og i Oslo er det dyrt), så det er rimelig uaktuelt.

Dessuten skal du ikke undervurdere moro-egenskapene til alt annet enn BMW. Jeg tar din 528ia fra 0-100.. ;-)

At noe essensielt mangler, altså bakhjulsdriften, er kjedelig, men ellers er det faktisk ikke så ille bil. Jeg har snart hatt den i et år, og har ikke hatt en eneste reparasjonsutgift på den. På to år med E36 320ia-en min var reparasjonslista på to automatkasser, en hardyskive, en styreenhet til girkasse, noe varmeapparat-greier, vrak takluke, og sikkert mer som jeg har glemt. Og det var en bil jeg betalte mellom 3 og 4 ganger mer for enn Neonen.

Men bare for å ha det sagt, så har jeg hatt Chrysleren for salg i et par uker nå fordi jeg vurderer å skaffe meg en rimelig E36. Men jeg er rimelig overbevist om at det økonomisk sett er et meget dårlig bytte, og jeg er også sikker på at jeg kommer til å banne, steike og angre når jeg står der og skal på forelesning om tre minutter og BMWen ikke vil starte - for det vil helt sikkert skje. Og når jeg må gire ned i hver forbanna bakke fordi prisen på Neonen bare tilsvarer en daff 318i. Men så har man jo vinteren når jeg ligger sidelengs og gliser meg halvt ihjel og er sjeleglad for bilbyttet.

Poenget mitt er det jeg allerede har nevnt, BMW er moro, men dyrt, og i veldig mange situasjoner er det bedre å velge noe annet.

Leo, Du bomma litt - Mitsubishi er korrekt staving. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...