Gå til innhold

Film av dashen i en M3 CSL fra 0 til 290km/t


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

:) Jeg hadde CSL'en min i nesten 290 på meteret på Autobahn, men måtte bremse for trafikken... :(

En kompis om bor i Skottland og kjører Porsche 911 på bane der borte, har kjørt en god del sammen med en kar med en britisk CSL. De har klokket bilene med GPS og CSL'en kom opp i 304 km/t på GPS'en... Det tok "lang tid" på de siste 10 km/t sa han... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Jeg hadde CSL'en min i nesten 290 på meteret på Autobahn, men måtte bremse for trafikken... :(

Det er fort altså! Selv har jeg ikke hatt mer enn ca 240 på speedometeret, tallene stoppet på 220 men nåla fortsatt ca 20 til før jeg måtte slippe opp på enden av rettstrekket.

De har klokket bilene med GPS og CSL'en kom opp i 304 km/t på GPS'en... Det tok "lang tid" på de siste 10 km/t sa han... :)

Er det med original fartssperre, 280 km/t-sperre eller uten sperre?

Hastigheter fra 250 og oppover går relativt tregt i de fleste biler, og når man nærmer seg 300 så er det en voldsom luftmotstand, så jeg skjønner godt det gikk tregt, i tillegg til at det sikkert var nesten opp mot rødmerkinga på turtelleren, slik at bilen ikke hadde særlig mye krefter i det området heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det med original fartssperre, 280 km/t-sperre eller uten sperre? Hastigheter fra 250 og oppover går relativt tregt i de fleste biler, og når man nærmer seg 300 så er det en voldsom luftmotstand, så jeg skjønner godt det gikk tregt, i tillegg til at det sikkert var nesten opp mot rødmerkinga på turtelleren, slik at bilen ikke hadde særlig mye krefter i det området heller.
Både min og den britiske bilen har fått fjernet sperren (VMAX). :) M3'ene har max ytelse på 7900 rpm og sperrer på 8000 rpm.... Men jeg merket godt luftmotstanden på Autobahn, sjettegir er heller ikke optimalt å aksellerere med... :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har selv hatt 300 på metere ien RS2 trimmet til 420hk. opp til 270 var det ikke noe prob.og det var ganske skyv hele veien men det gikk litt tregere videre men det var helt rått. 19 mil på full tank. det drakk bensin så det holdt. da ble autobahnen ganske svingete. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...