Gå til innhold

Fusker å får altfor mye bensin


Vortex
 Share

Anbefalte innlegg

Har en 325i turbo, den fusker som fanken, får alt for mye bensin, bruka vel 3.2l på mila. Har prøvd å koble fra lambasonden samt prøvd med annen luftmengde måler, jeg regna med at det var luftmengde målern men skal godt gjøres at begge to jeg prøvde ikke virka :/ Er også chipa, powerfilter, trimkam effannlegg + turbo og intercooler på bilen.

Hjelp meg :) Aldri vært borti dette før

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 325i turbo, den fusker som fanken, får alt for mye bensin, bruka vel 3.2l på mila. Har prøvd å koble fra lambasonden samt prøvd med annen luftmengde måler, jeg regna med at det var luftmengde målern men skal godt gjøres at begge to jeg prøvde ikke virka :/ Er også chipa, powerfilter, trimkam effannlegg + turbo og intercooler på bilen.

Hjelp meg :) Aldri vært borti dette før

Var borti det samme problemet på en 320iTurbo for leeeenge siden. Mener vi måtte bytte/oppgradere til grovere fjærer i luftmengdemåleren. Kostet ca.500,- og så ble den bra. Ble gjort hos TrioTrim i Tr.heim.

(håper jeg husket rett)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en standard 320i 92mod. Vet ikke om dette er samme problemet, men når jeg står stille og skal begynne å kjøre virker det som om bilen ikke reagerer helt. Fusker på en måte og avogtil kommer det ett smell i eksosen. Dette kan også komme hvis jeg ligger på lavt turtall og trykker speeden i bånn. Har byttet plugger for det var helt ille en stund, kunne nesten ikke kommer over 4000 i turtall før den begynte å fuske. Dette hjalp da litt, men har fortsatt litt problemer med at den på en måte fusker hvis den ligger på lavt turtall.

Håper noen kan hjelpe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ang. 320i. Hadde samme problem med min. Fusket, smell i potta etc

Tenkte først allt som kunne vera svært dyrt, men fant ut til slutt att koblingene til jordings ledningen til blokk var skitten og løs. "Fikset" dette, og siden har det ikkje vore ett feilslag. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...