Gå til innhold

Ny kategoriinndeling?


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke helt fornøyd med kategoriinndelingen her inne, det blir litt flytende overgang mellom "Bil & motor" og "Alt om BMW", pluss at jeg synes det er litt dumt å diskutere designmessige og andre aspekter rundt BMW sammen med tekniske spørsmål. Det blir litt rotete egentlig.

Er det noen som har noen gode forslag til inndeling her? Helst uten at det blir *for* mye omrokkering, for da blir det mye arbeid å flytte tråder etterpå (det blir det kanskje uansett...).

Ser igrunnen for meg at jeg endrer navn på "Alt om BMW" til "Teknisk", men skulle godt hatt noen gode forslag til oppsett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ehm. Har endret litt på kategoriinndelingen, men vet ikke om jeg er helt fornøyd. Fikk aldri noen input fra dere på det, så jeg prøvde meg bare litt frem.

Grunnen til det er rett og slett at det ble så mye rot med "Alt om BMW", "Bil og motor generelt" og "Off-topic". I førstnevnte havnet alle slags rare BMW-diskusjoner og spørsmål blant alle slags tekniske spørsmål, tekniske spørsmål havnet i "Bil og motor generelt" og alt slags BMW-pjatt havnet i "Off-topic".

Vil helst ha alt teknisk i en kategori, og så tar vi alle andre bilrelaterte diskusjoner i den andre, og prøver å holde "Off-topic" helt off-topic, altså til helt andre ting enn bil. Er ikke det en grei deal for å forsøke å få det litt ryddigere?

Tar gjerne i mot kommentarer og forslag her. Er åpen for ryddig og fornuftig oppsett. Ville helst unngått for mange kategorier, men de vi har nå føler jeg nesten er nødvendige for at det ikke skal bli rotete..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foreslår at vi dropper dette tulleforumet her og går over til bmwccn-stil isteden. Så er problemet løst.

Haha bmwccn forumet er jo dritdårlig laga.

Jeg syns det blei bra sån det er nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig laget ja, men du verden hvor mye seriøse og erfarne mennesker!

Ja det er mange bra folk der. Det er det ikke tvil om, men det hjelper lite når det er så rotete og uoversiktlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom man bruker "Siste X timer/dager" på BMW CCN sitt forum så ser man alle tråder med innlegg i den perioden. Sortert utfra når det opprinnelige innlegget var lagt inn.

Det som forvirrer dere er at det har trestruktur og ikke flat struktur, på den måten kan en diskusjon spore av, men den opprinnelige diskusjonen fortsette i egen gren. Dersom noen nå vil svare Gunner på den nye inndelingen han har gjort her så kommer det etter en masse innlegg om BMW CCN sitt forum, det er ikke akkurat superoversiktlig det heller... Med så mye trafikk som det er på det forumet tror jeg det ville blitt håpløst med flat struktur.

Men det er absolutt rom for forbedringer på det forumet, bl.a. for å legge inn bilder og linker. Men det er utrolig hvor greit det faktisk er når man har lært seg å bruke det. Før var jeg en sterk motstander av flate forum, slik dette er, fordi jeg var vant til oppbyggingen på BMW CCN sitt forum. Men etterhvert som jeg lærte meg å bruke flate forum så fungerer det også utmerket.

Og den viktigste egenskapen til et forum er ikke brukergrensesnittet eller teknikken bak, men brukerne selv, og der er BMW CCN sitt overlegent spør du meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm. Har endret litt på kategoriinndelingen, men vet ikke om jeg er helt fornøyd. Fikk aldri noen input fra dere på det, så jeg prøvde meg bare litt frem.

FEEDBACK: Litt uvant til å begynne med, men det går seg nok til. Eneste er at BMWGuiden ikke har noen BMW-kategorier lenger da... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med så mye trafikk som det er på det forumet tror jeg det ville blitt håpløst med flat struktur.

Øhhh hæ? Sa du nå at flat struktur på bmwccn sitt forum ville vært håpløst pga mengden innlegg?

bmwccn er ikke spesielt stort, prøv heller å forstille deg hvordan f. eks hardware.no sitt forum (med 500+ folk/tullinger ;) online til enhver tid) ville vært med en trestruktur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øhhh hæ? Sa du nå at flat struktur på bmwccn sitt forum ville vært håpløst pga mengden innlegg?

Ja, jeg sa det. Og jeg vet selvsagt at det finnes forum, både flate og med annen struktur med langt mer trafikk enn BMW CCN sitt, men med 3-400 innlegg i døgnet, uten noen kategorier så hadde det for min del blitt kaotisk med flatt forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...