Gå til innhold

Ekte Alpina eller ikke?


cmn
 Share

Anbefalte innlegg

Så på et galleri under kategorien "Happenings" på siden her. Der fant jeg denne IMAG0049.sized.jpg

som skal være en Alpina B12. På alpina.de fant jeg denne

b12e31_3.jpg

Er den røde ekte Alpina? Grunnen til at jeg lurer på det er at den blå har "riller" i panseret. Det har ikke den røde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er rimelig sikkert en original Alpina.

Den blå er nok en B12 5.7, mens den røde er en B12 5.0. 5.7 er bygd på 850CSi, mens 5.0 er bygd på 850i.

Dermed har dere også svar på det med speilene, for den blå har originale 850CSi-speil.

Panseret er jeg noe usikker på, men jeg antar at det også går på at det er en 5.0 og ikke en 5.7.

Bilen er registrert som en Alpina (ikke BMW) hos Biltilsynet. Kan sikkert få tak i Alpina-nummeret også om noen skulle lure, vil tro noen av de på arrangørsiden på treffet vet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gunnar, du har helt rett i alt du skriver, inkludert panseret med de tre hullene (2*riller + 1 lite hull midt på og langt bak). Det stod en grønn* B12 5.7 på parkeringsplassen til Alpina da BMW CCN var der i 2001. Den parkeringsplassen brukes til nybiler som ikke er transportert til BMW-forhandlere ennå, samt brukte biler som er sendt tilbake til Alpina for renovering.

*Samme grønnfarge som Tim Røsand har på sin 850 CSi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...