Gå til innhold

Nullstilling og ABS-lys på E36


Runej
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har en 96 mod E36.

Har jeg noen mulighet for å nullstille denne?

Jeg har også en abs lampe som lyser,vil dette forsvinne ved en nullstilling?

på verksted sa de at det ikke er noe feil med min abs?? Men de får ikke bort lyset? :roll:

ADMINEDIT: Flyttet dette innlegget ut i egen tråd. -Gunnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 96 mod E36.

Har jeg noen mulighet for å nullstille denne?

Ja, se http://www.autopower.se/mekartips/mekartips.asp?dokid=59 :)

Jeg har også en abs lampe som lyser,vil dette forsvinne ved en nullstilling?

Ganske sikkert ikke.

på verksted sa de at det ikke er noe feil med min abs?? Men de får ikke bort lyset? :roll:

Så de leverte den bare fra seg og sa at de ikke fikk det bort? Hvilket verksted var det?

Har inntrykk av at det ofte er sensoren i passasjersetet som er grunnen til det der, men et merkeverksted skal såvidt jeg vet klare å lese av hvilken sensor det slår ut på (via DIS), så det burde nå kunne ordnes ganske greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 96 mod E36.

Har jeg noen mulighet for å nullstille denne?

Ja, se linken lenger oppe. :)

Det skal gjelde alle frem til '95 i følge Autopower

Dette står lengre opp,opp til 95.

Jeg har også en abs lampe som lyser,vil dette forsvinne ved en nullstilling?

Ganske sikkert ikke.

på verksted sa de at det ikke er noe feil med min abs?? Men de får ikke bort lyset? :roll:

Så de leverte den bare fra seg og sa at de ikke fikk det bort? Hvilket verksted var det?

Har inntrykk av at det ofte er sensoren i passasjersetet som er grunnen til det der, men et merkeverksted skal såvidt jeg vet klare å lese av hvilken sensor det slår ut på (via DIS), så det burde nå kunne ordnes ganske greit.

Er det sensor for abs i passasjersetet?

Hvordan kommer man til denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sensor for abs i passasjersetet?

Hvordan kommer man til denne?

Det er selvsagt ingen ABS-sensor i passasjersetet, Gunner blander sammen med airbag-lampa. Dette er kjent på E39 og dels også E46.

PS! Når du siterer tidligere innlegg så er det ikke nødvendig å sitere ALT, du kan godt slette det som ikke er relevant i siteringen.

PPS! Både innlegget kl. 11:41 og kl. 15:23 postet du to ganger, jeg slettet dobbeltpostingene. Dersom du har en litt treg PC og/eller treg linje så er det greit med litt tålmodighet når du klikker OK. Du må heller ikke dobbeltklikke OK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Skulle trodd jeg var full, ... men det er jeg altså ikke, selv om det er studentkro i kveld.

Men jo, jeg liker å ha ABS-sensorer i passasjersetet. Pleier å ha veldig feite passasjerer, så da er det greit at ABSen alltid står på. :o

Ok da, seriøst; Jeg var tydeligvis ikke helt med, for det er selvfølgelig ingen ABS-sensor i passasjersetet, det er som Erik sier airbag-sensor. Og når airbag-lyset lyser er det ofte den sensoren! :)

Når ABS-lyset lyser er det ofte releet til ABS-pumpa. Det er grått og ligger i sikringsboksen under panseret. Feil-koden for det er 145, og den skal slå ut på DIS-systemet.

Men ser at din bil er en '96-mod, når i '96? E36 og Z3 produsert til og med 5/96 hadde dette problemet. Det finnes en del andre ABS-feil også, men må vite litt mer om hva som skjer. Slår ABS-lampa seg på i visse tilfeller, eller lyser den alltid? Lyser den så sterkt som den skal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp.den lyser heletiden,vet ikke hvor lenge dette har vart.

Når jeg kjøpte bilen måtte jeg bytte hele speedometeret da det var deffekt,satte inn nytt,å siden har lampen lyst. Jeg har 2 releer som det står abs på,er vel et av disse da?

får prøve å plukke de ut,å renske de litt.

Er ikke sikker på når i 96 den er produsert jeg

den lyser sterkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bil er import, og har skivebremser forran og bak til tross for at det er en 316. Tror den er ombygget og derfor lyser abs lampa mi

Det kan være den kom slik. Har ikke hørt om akkurat det med bremser, men har hørt at det var andre ting som varierte litt på de første E36-modellene, sikkert før de fikk ting til å gå seg til eller noe. Eller kanskje de var tomme for tromler. Slikt skjer. Som et eksempel finnes det en god del standard Neoner i USA som fikk DOHC-motoren (150hk) istedenfor SOHC-motoren (133hk) fordi Chrysler var tomme for SOHC-motorer...

BMW har sendt ut teknisk serviceskriv om det med ABS-lampa, altså som et "offisielt" problem, så det kan godt være det er det på din også.

ABS WARNING LIGHT ON

MODELS AFFECTED: 3 series (E36) and Z3 produced up to 5/96

FAULT: The ABS warning lamp is on in the instrument cluster, and fault code 145 (pump inoperable) stored in the ABS control module memory.

CAUSE: Faulty relays produced prior to may 1996.

SOLUTION: Use the DIS tester to confirm that fault code 145 is set in the ABS control unit. Work through test instructions in DIS confirm that the fault is not caused by any other components. Then replace the gray ABS pump motor relay, witch is located in the power distribution box, rear left side of engine compartment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABS WARNING LIGHT ON

MODELS AFFECTED: 3 series (E36) and Z3 produced up to 5/96

FAULT: The ABS warning lamp is on in the instrument cluster, and fault code 145 (pump inoperable) stored in the ABS control module memory.

CAUSE: Faulty relays produced prior to may 1996.

SOLUTION: Use the DIS tester to confirm that fault code 145 is set in the ABS control unit. Work through test instructions in DIS confirm that the fault is not caused by any other components. Then replace the gray ABS pump motor relay, witch is located in the power distribution box, rear left side of engine compartment.

Har du funnet dette på en nettside?

Har du en link til denne siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hørte en som sa at. hvis lys lyser når man starter bilen å ikke slokker,så er det en feil med relee eller sikring. å hvis lyset kom når man passerte en hvis hastighet,så var det feil med en føler.

Noen som kan bekrefte dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bare tatt med bilen til ett godkjent BMW verksted og plugga bilen. Tror sikkert det er en av følerene som er gåen. Bare litt viktig og få rett føler, for de er forskjellige fra hjul til hjul. Tror de koster rundt 700-1000kr. De burde være greie å skifte, man trenger iallefall ikke være mekaniker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...