Gå til innhold

Nullstilling og ABS-lys på E36


Runej
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg hadde også problem med ABS lampe som lyste. Først kom den etter at jeg kom litt opp i hastighet (gjerne første gang jeg bremset), og etter et par dager lyste den så snart jeg startet bilen. ABS bremsene virket heller ikke.

Jeg fant etter 1 times feilsøking ut at det var sensorfeil, og byttet 2 defekte sensorer. Deretter var jeg innom et verksted som nullstilte feilindikasjonen.

Du får ikke nullstilt feilindikatorer som går på bilens sikkerhet ved å bruke fremgangsmåten til autopower.se. Men service indikator og slikt kan man fint nullstille på den måten.

Hvis man har feil ved ABS relèet ville jeg definitivt fått det ordnet i god tid før vinteren. Ikke noe hyggelig å kjøre bil uten ABS på vinterføre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har intrykk av at det med sensorer ikke alltid stemmer. Airbag lampen lyste på min, etter å ha åpnet rattstammen forsvant det bare

Kan være det, men det er jo derfor varsel lampene er der, for at det er en feil en plass. Om feilen ligger i en dårlig kontakt eller om en føler er gåen finner man ikke ut av og ikke prøve ting iallefall....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom verksted igjen,alle sensorer ok,relee ok,sikringer ok.

Kunne ikke finne feilen ,men ABS'n fungerer som den skal?, å lampen lyser?

De hadde ringt et firma i tr.heim. De mente det kunne være en feil i styreenheten som ikke kom fram på diagnose verktøyet?

Tror de kalte dette firmaet eem-sport?

Blir ikke klok på dette jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...