Gå til innhold

Import av Z3 1.8/1.9


Fubar
 Share

Anbefalte innlegg

Vurderer å selge min nåværende E36, spytte i litt ekstra penger og reise ned til Tyskland og importere en Z3

Da enten en 1.8 liter eller 1.9. Helst sistnevnte, da det visstnok er liten forskjell i pris på totale kostnader.

Noen som kan gi meg litt tilbakemelding/info om dette, hvorvidt det er smart osv?

Ser prisene her hjemme starter på en ca kr 160.000,- på Z3en. Regnte ut det vil koste meg pluss minus kr 110.000,- å importere en med alle avgifter.

På forhånd takk for hjelp!

Mvh

Fubar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, rimelig sikker..

Har sjekket priser på nettet og forhandlere de siste ukene. Begynner kanskje på kr 150.000 da, men det er de mindre pene Z3ene. Går nok an å prute på disse prisene da, men allikevel er det en markant prisforskjell mener jeg.

Ta en rask titt selv om du har tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, 50 k er vel kanskje i det meste laget... Men en liten mulighet.

Litt mer realistisk er en 20-30.000, som også er mye penger :o

Ellers kan det bli vanskelig å finne en optimal bil, og samtidig helst hos en større forhandler. Har fått råd om at det er lurest å kjøpe der, og helst unngå privatmarkedet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville heller kjøpt privat enn fra en sjabby liten bruktbilforhandler. Men aller helst fra en stor merkeforhandler.

TN Auto i Egersund har meget gode kontakter i Tyskland. De finner bilen på forespørsel fra deg, og ordner bilen hjem og alt av papirer og full pakke for 10k...

post@tnauto.no hvis du vil høre om de kan hjelpe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke problem å finne et bmw merkeverksted i Tyskland. Er mye å velge i der, og kjøper du fra et bmw merkeverksted så er du ganske sikkra også. Jeg vet at bmw i tyskland er raske med å straffe merksverksteder som prøver å lure kunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...