Gå til innhold

bilen hakker!


yaba
 Share

Anbefalte innlegg

har et lite problem! min 318i-e 46 hakker når motoren er kald,f eks på morgenen når jeg skal stresse på jobb så må jeg starte bilen å la den bakke noen minutter før jeg kan kjøre,vist jeg bare kjører med en gang så skjer det nesten ingenting,jo mer gass jeg gir,jo mindre går bilen frem over.. :( ellers går bilen helt som normalt,bortsett fra at det virker som at den går kanskje litt dårligere på høyt turtall på enkelte gir!!

hva kan dette være,luftfiltere,pluggene??! ca 12 000 t neste servise..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke helt sikker på om jeg forstod deg riktig... går motoren som den skal, men det skjer lite når du slipper clutchen?

Har også en liten tendens til hakking på bilen min ved igang kjøring.. Tror feilen ligger i clutchen. Kanskje den begynner å bli noe slitt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også hatt noe av det samme problemet, ikke sikkert det er det samme da... Jeg skiftet iallefall pluggene og da hjalp det. Visst det er lenge siden du har skiftet så kan kan det iallefall være ett forsøk... Men som sagt tviler jeg på at vi hadde samme problem....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror det er noe galt med kompresjonen din? har du en kompiss med kompresjons tester?

Vist bilen hakker når denn er kald og går dårli på noen turtalls områder kan det vere at ein eller flere av cylinderene enten suger falsk luft eller har får dårli kompresjon. det kan jo selfølgeli vere andre ting også.

Prøv og spraye rund innsugsmanifoilen og slike plasser der motoren suger med startgass, vist turtallet plutselig øker eit par hundre omdr har du sikkert funne feilen.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...