Gå til innhold

Det dunker fra høyre bakhjul, hjelp!


Prog_Kick
 Share

Anbefalte innlegg

Har et problem på høyre siden bak, jeg har byttet demper og demper lager, men det er fremdeles der, ved håler i veien eller noe, gjerne brustein, så dunker det mye, begynner å mistenke at fjæra er knekt,pga den tar kun nedi på høyre siden bak når jeg har folk baki, uansett om dem sitter på venstre siden, når jeg kjører over for eks kumlokk så føles det som om hele bilen er lagd av gummi, den "strekker" seg liksom når høyre bakhjul treffer kumlokket/hålet, akkurat som om det henger litt igjen der, kan det være at fjæra er knekt?eller kan det være noe så enkelt som at de gummi "dingsene" over og under fjæra er gåen?

Håper noen har noen ideer om hva som kan væra gåent!

(er en 318is 92mod)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske riktig at det kan være fjæren som er brukket, men da skulle man tro at du enten ser høydeforskjell mellom høyre og venstre side bak, eller at du/verksetdet skulle lagt merke til dette ved bytte av demperne.

Jeg ville sjekket foringen i fremkant av lenkarmen. Når den ryker vil det komme dunkelyder ved belastning av lenkarmen, eller ved kjøring i dumper/hull.

Hvis den er defekt vil lenkarmen ligge nesten helt inntil karosseriet på den aktuelle siden. Det kan også føre med seg at bilen sporer en del mer enn normalt, og kanskje trekker til den ene siden. Ikke minst vil det ganske raskt kunne føre til at dekket blir mye skjevslitt. Foringen er ikke så dyr å kjøpe, men det er en drittjobb å skifte den. Og så må hjustilling justeres etterpå. Men det ville jeg også gjort ved bytte av fjærer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nå fått sitt på det, samt festet lamdasonden pga den var løs og vasket og polert bilen *puhh*

Det virker som om fjæra er helt fin, demperen og demper lageret er fint (har byttet det nylig) så hva står jeg igjen med da?

Brodern tror det kan væra traverseforingen (hvis det er slik det skriver)

Har noen en guide på hvordan jeg kan finne ut om det er den? (er VELDIG ny når det gjelder å skru på bil, fattet ikke hvordan jeg skulle ta av bakre fjæra, selv med haynes boka ved siden av meg :oops:

vet noen hva det sånn ca vill komme på hvis jeg får et verksted til å fikse det? (er litt greit å vite ca pris slik at jeg kan få fast pris på det, uten å væra redd jeg blir lurt)

Takk for alle svar!

PS:skal få lagt opp bilder av bilen imorgen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok..var dette med arbeid?

Det som er litt merkeligt er at når jeg har folk baki, uansett hvilken side dem sitter på så tar det kun nedi på høyre side hvor denne lyden kommer fra, får håpe dette er traverseforingene som gjør dette :roll:

Vet noen om folk som kan/vil ta på seg dette arbeidet å skifte dem for meg her i haugesunds-område for en billig penge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...