Gå til innhold

Vibrasjon/risting i ratt og start problemer


BMW3
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Har et problem med vibrasjon i ratt/fremhjulsstilling. Problemet inntreffer ved ca 90 km/t når jeg bremser eller akslererer rundt denne farten. Spesielt ille om jeg bremser i nedoverbakke. Har balansert dekk, sjekket felger, sjekket forhjulsstilling, byttet bremseskive, byttet bremseklosser, sjekket spissing fremhjul, byttet støtdempere ca 3 år siden. Vil føye til at problemet begynte etter at jeg/bilverksted hevet bilen (BMW 520 i 91 MODELL) for ca 2 år siden. Begynner å bli lei av problemet og håper at dere kan gi meg noe input.

Har også et annet problem med at bilen "dør" litt når jeg har kjørt den varm, stoppet, og startet igjen, mister motorkraft i noen sekunder, før den kommer. Tips ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har et problem med vibrasjon i ratt/fremhjulsstilling. Problemet inntreffer ved ca 90 km/t når jeg bremser eller akslererer rundt denne farten. Spesielt ille om jeg bremser i nedoverbakke. Har balansert dekk, sjekket felger, sjekket forhjulsstilling, byttet bremseskive, byttet bremseklosser, sjekket spissing fremhjul, byttet støtdempere ca 3 år siden. Vil føye til at problemet begynte etter at jeg hevet bilen (BMW 520 i 91 MODELL) for ca 2 siden. Begynner å bli lei av problemet og håper at dere kan vi meg noe input.

Hvor store felger har du?? Din bil er vell også meget følsom for evt. kast, urunde felger o.l. Har du senteringer på felgene? Ellers er den vanligste feilen casterstagsforingene. Sjekk også om du har slakke i styringen, enten i styresnekka, i foringen til hjelpesnekka, eller i teleskoprattstammen. Rattstammen kan du stramme med en mutter som sitter på rattstammen rett over pedalene. (tror jeg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har et problem med vibrasjon i ratt/fremhjulsstilling. Problemet inntreffer ved ca 90 km/t når jeg bremser eller akslererer rundt denne farten. Spesielt ille om jeg bremser i nedoverbakke. Har balansert dekk, sjekket felger, sjekket forhjulsstilling, byttet bremseskive, byttet bremseklosser, sjekket spissing fremhjul, byttet støtdempere ca 3 år siden. Vil føye til at problemet begynte etter at jeg hevet bilen (BMW 520 i 91 MODELL) for ca 2 siden. Begynner å bli lei av problemet og håper at dere kan vi meg noe input.

Hvor store felger har du?? Din bil er vell også meget følsom for evt. kast, urunde felger o.l. Har du senteringer på felgene? Ellers er den vanligste feilen casterstagsforingene. Sjekk også om du har slakke i styringen, enten i styresnekka, i foringen til hjelpesnekka, eller i teleskoprattstammen. Rattstammen kan du stramme med en mutter som sitter på rattstammen rett over pedalene. (tror jeg)

Takk for informasjon. Hadde 17" 235 fremme, byttet dette til 15" 195 samme problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig noen her har bilder av en slik forstilling? Da er det lettere å forklare men ett tips er : Ta å spark fordekkene i retning mot bakhjulene. Beveger de seg mye? Like mye på begge sider? Hvis ett hjul flytter seg mye så bør du nok skifte casterstagsforingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...