Gå til innhold

Ombygning 318 til 325 :)


318iAT
 Share

Anbefalte innlegg

Har nettopp byttet alt av understell, motor og gir på en 318i 86 mod. delene kommer fra en litt bulket 325i Touring 1991 mod.

Var på biltilsynet igår og fikk der beskjed om å skaffe papirer fra importør om at ombygning kunne godkjennes, hos importøren fikk jeg beskjed om at de var sluttet med dette en gang på 90 tallet og at det ikke var mulig andre steder enn i Tyskland :(

Ringte til tilsynet i dag for å spørre om de ikke kunne bruke papirer fra en som de hadde godkjent allerede :wink: men det gikk jo så klart ikke :shock: Omsider kommer så spørsmålet, er det noen som vet hvor jeg kan få tak i dette her i landet :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bygde om en Opel for en del år siden. Og det jeg gjorde da var å kontakte en Opel forhandler som ga meg en list fra Opel importøren på hva som måtte gjøres med bilen. Etter å ha gjort dette, satt jeg inn bilen til kontroll hos samme forhandler. De dokumenterte at bilen var ombygd og godkjent av dem.

Så dro jeg til biltilsynet, fikk en time for kontroll, og etter å ha vist dem listen fra Opel importøren og dokumentasjon på at at Opel forhandleren hadde godkjent ombygningen, ble den godkjent.

Det var egentlig ikke noe problem...... Men ting kan jo forandre seg.

Men selv om du møter litt motstand, så er det nok bare for at Biltilsynet generelt ikke er særlig glade i ombygninger her i landet. Ikke ta et nei for et nei.....

Papirer fra et godkjent verksted hjelper veldig. Logisk sett skal det ikke være noe problem å få noe slikt godkjent. Du bygger jo bare om bilen til en helt normal bil som det ruller mengder av på veien allerede.

Ta kontakt med en forhandler, er de litt service innstilt så hjelper de deg.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...