Gå til innhold

Nyinnkjøpt '97 523iA, spm om stereo, felger, lys og chip


E39-523
 Share

Anbefalte innlegg

Hallo! Jeg er en blodfersk BMW-eier, kjøpte min '97 523iA (sedan) for 2 uker siden. Kjempefornøyd! En LITEN forbedring i forhold til min gamle '92 Omega.... :D

Jeg har noen spm:

1) Den originale radio/kasettspilleren er ikke noe å skryte av...Jeg ønsker en CD-spiller! Hvordan er erfaringene med montering av DIN-spiller? Blir dashbordet "ødelagt", eller blir det bra? Kan man få lukket lokket over en DIN-spiller? (Har fått litt uklare beskjeder fra forskjellige stereobutikker). Noen som har anbefalinger å komme med mht høytalere, forsterkere, subber? Bør originale utsparringer for høytalere brukes?

2) Med bilen fikk jeg 16" sommerdekk- og felg. Ikke så veldig tøft. Hvilken dimensjon kan anbefales? Er det noe problem knyttet til å ha bredere dekk/felg bak enn foran? (eks. 9,5" bak og 8,5" foran). Må en slik montasje godkjennes av biltilsynet når det i vognkortet står samme dimensjon foran og bak?

3) Er på utkikk etter Angel Eyes og nye baklykter med hvite blinkere og LED-teknologi. Tips til butikker? Har vært innom www.schmiedmann.com Disse ser bra ut, og billige....Erfaringer?

4) Noen som har chippet en 523iA her? Hvordan virker det, får man en merkbar effekt? Noen problemer med steptronic'en knyttet til dette? Hvor anskaffer jeg en bra chip?

Takker for all hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har dere fått det godkjent, da? Bare å vise så godtok de det? Er jo sjelden det er så enkelt med forskjellig dim foran og bak. Må som regel vise til masse godkjenningspapirer, eller dokumentasjon på at bilen har blitt levert med de dimensjonene. F.eks. hvis M5 ble det kan man bruke den som eksempel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har dere fått det godkjent, da? Bare å vise så godtok de det? Er jo sjelden det er så enkelt med forskjellig dim foran og bak. Må som regel vise til masse godkjenningspapirer, eller dokumentasjon på at bilen har blitt levert med de dimensjonene. F.eks. hvis M5 ble det kan man bruke den som eksempel...

De ville bare se papirene til felgene og se bilen for å sjekke at felger og dekk ikke stakk utfor skjermen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var innom Stenshagen i går, og spurte om dette med dekk, og ulike bredder foran og bak på E39. Han printa ut en side til meg, hvor det står at E39 Limousin fra 1997 er godkjent med 235/40 ZR18 ET 20 foran, og 265/35 ZR18 ET 24 bak. Det kan virke som at disse opplysningene gjelder en bestemt felg: "BMW Kompoundhjul stjerneeiker 77" står i headingen. Dette gjaldt KUN sedan-bilen, i følge han jeg snakket med kunne ikke touringen kjøre med større enn 17".

Disse dimensjonene forstod jeg var max-størrelser, og da antar jeg det betyr at ingenting trenger å bygges om. Hva biltilsynet vil si er jo en annen historie.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har en 528iA E39. Denne har jeg chippet, senket, 225 og 255dekk (På 8.5" og 10" felger x18") Facelift, baklys (Sorte...)

Chipping: Du merker svært lite til dette. Kansje litt på toppen, men det er trolig ikke merkbart for deg som nylig har fått bilen. Jeg annbefaler at du kjører bilen en periode for å bli kjent med den først. Så kan du chippe og kansje merke litt... Jeg hadde ikke kastet penger på dette igjen. Har Superchip fra Schmiedmann...

Felger dekk: Hvis felgene er godkjente til din bil med disse dimensjonener er det ok... Det bør stå i papirene til felgen at dette er godjent. Normalt sett er dette ikke et problem så lenge papirene er i orden.

Baklykter ++: Har gode erfaringer med Schmiedmann i danmark. Var nede i Nordborg å byttet mye på bilen. God service og ryddig kundeservice i ettertid. Facelift lyktene er orginale produsert av hella.

Når det gjelder CD spiller i bilen annbefaler jeg deg å kjøpe en orginal spiller. Du får disse brukt hos OS bildeler blant annet. Alt annet vil se jalla ut. Har sett de som tar bort orginalen og setter i annen spiller. Har fortsatt tilgode å se at det blir bra.

Se på min bil inne på http://www.grombil.com. Hovedsiden og ned til BMW logoen.

Mvh

Roy C Skailand

NB! Bilen er for salg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...