Gå til innhold

Effektanlegg og trimchip, E30


Hhenrik
 Share

Anbefalte innlegg

Tenkte på å kjøpe meg effektanlegg til min bmw E30 325i, men er usikker på hvilket som er "best", gir best lys, ser bra ut osv.

Noen som har erfaringer med effektanlegg på E30 som kan gi meg noen tips?

Og så tenkte jeg å kjøpe trimchip til bilen, fant en på qxl som skal gi 15 ekstra hest, og chippen kosta bare 600,-, noen som har tips angående chiptrimming?

http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=14091575&ListingType=0&ListingSort=1&PageNum=1&Catg=11541

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tips til effekt(+grenrør) Ac-Schnitzer......... dyrt men fint utseende og sinnsyk lyd...... Trimchip..... Hørte om min gamle 320i 86. De sa at denne typen ikke kunne chiptrimmes... måtte være 87 el nyere(mulig jeg husker feil) Men skal du chiptrimme bilen din bør du velge en forhandler som har drevet med dette en stund.. Det er også viktig at den forhandleren har "rullende landevei" eller "dynotest" el lignende slik at du får maks ut av brikken.. Det finnes universalbrikker, men det beste er vel en brikke tilpasset akkurat din bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min bil er en 87. mod så det skal vel gå fint. Jeg fant chippen på trimchip.com, å dem ser ut som en seriøs forhandler med rene fakta. En kamerat har et supersprint effektanlegg på en alfa 145, ikke helt det samme, men enormt fin gromlyd i det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med hensyn på effektanl kan du sjekke www.gsbildeler.no

De fører Sebring effektanl... Disse er noe rimeligere enn Ac-Schnitzer men har samme produsent... (kompl. fra Ac ligger på ca9000,- for grenrør+ 8700 for effktanl + moms)

Personlig ville jeg ikke jeg kjøpt "brukt" chip til en gammel bil.. Det er store forskjeller fra bil til bil.. Ikke sikkert et oppsett er optimalt på en annen bil enn det den er programmert til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, dette er jo ikke brukt da. Fant forresten ut at trimchip.com solgte chippen billigere enn han på qxl...noen som prøver å tjene penger på å lure andre hehe. På trimchip.com selger dem jo nye chipper, og de har egen chip for bmw E30 325i 87-

Hva gjør egentlig et grenrør? Effektanlegg kan man vel kansje være heldig å finne brukt..? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, hadde heller ikke kjøpt brukt chip, men det han fyren på qxl har gjort, er å kjøpe chipper fra trimchip.com å så selger han dem videre for litt over 100 kroner mer enn det han betalte for det. Hna prøver altså å tjene på dette, selv om det er mye billigere å bedre å handle direkte fra trimchip.com. Noen som har trimchippa E30 før? Trenger seriøst litt råd om montering osv. av en som har gjort det selv eller har erfaring med det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...