Gå til innhold

E30 tåler en del


Hhenrik
 Share

Anbefalte innlegg

hehe, hadde en liten "nærdødenopplevelse" her idag. Sko gi litt gass ut fra en utkjørsel, å så begynte bilen å legge sei brei, så jeg heiv inn clutchen å gira opp i andre og forventa at dette skulle gå fint..meeen nei hehe. Det var vist litt fuktig på veibanen så bilen la seg like greit brei i andre gir med under halv gass. Stressa litt med å rette den opp før venstre fronthjul traff midtrabatten (som forøvrik besto av opphøyd felt med kantsteiner..), bilen tok en liten 180 spinn over i andre kjørefelt og stopp fint og greit i andre kjørefelt med nesa rett vei. Eneste problemet var att venstre dekket hadde så å si revna og da var det ut med jekk og reservehjul hehe, Tok en titt under bilen, å alt så faktisk ut som at det gikk bra, selv om midtrabatten må ha gjort sitt, fant jeg ingen andre skader enn punktert dekk. Ingen ujevnheter i hjul framme eller bak, ingen lekasje og ingen synlige sår. Dette var mer enn forventa! Jeg hadde forventa å trø ut av bilen til et eneste stort vrak av et understell, men LENGE LEVE BMW :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Er fælt med slikt. Godt det gikk bra da. :)

Har hatt et par slike opplevelser selv, og det er skikkelig scary.

Ene gangen snurra jeg under en dustete forbikjøring i 60-sone på snø, gikk rett rundt og til høyre, over en "gressgrøft" dekka med snø og havna med alle fire hjulene på fortauet ved siden av. En av tåkelyktene hadde hoppa ut og knuste, det var alt.

Andre gangen var da snøen endelig var borte og jeg skulle gasse fra meg litt på tørre svingete veier. Var nesten hjemme og kom i godt driv rundt en venstresving, ved utgangen var det 10 meter med ren speilis, og da gikk det selvfølgelig rett rundt og mot venstre i 80-90km/t. Så ikke mer før bilen stod stille i en røyksky og jeg lurte på hvor i helvete jeg var, og hvordan det hadde gått med både meg og bilen. Stod da nok en gang med alle fire hjulene på fortauet (hadde sust over noe gress nok en gang), med fronten i riktig retning, en halv meter til venstre var det en 1 meter ned mot utmark full av store steiner. Mista en hjulkapsel fra vinterhjula...

Den kanskje verste var en forbikjøring i mørket. Dro opp på siden av bilen foran da en bil svingte ut på veien i motsatt kjøreretning - altså i feltet jeg lå i. Han passerte i midten av meg og den bilen jeg kjørte forbi, og jeg kjørte helt uti grøfta. Var sikker på jeg hadde slått i stykker alt av understell etter jeg traff et slikt kumlokkhull nede i grøfta, men alt gikk bra nok en gang. Jeg tror ikke han kan ha blinka, men det var en tåpelig forbikjøring av meg uansett.

Og nei, jeg tror ikke jeg kjører så dust som det høres ut. Har ikke hatt en eneste skade (bortsett fra tåkelyset og hjulkapselen) på de årene jeg har kjørt, men har utvilsomt vært heldig, og hatt hell i uhell. Forøvrig verdt å nevne at alt det var med samme E36en...

Er pokker så glad for at det har gått bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...