Gå til innhold

Fullstendig dødt bruktbilmarked?


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Chrysler Neon har vel aldri vært de enkleste bilene å selge, men nå har jeg prøvd ganske lenge, og det er minimalt med respons. To stykker har prøvekjørt, men den var litt for dyr for begge to, og det er lenge siden nå. Da hadde jeg satt den til 50k, og kun lagt den ut på autodb.no.

Den har ligget ute på finn.no i 1.5 uke nå (og har fått mer visninger på den tiden enn på 1.5 måned på autodb), men fortsatt er det like dødt. Har hatt et tre-fire henvendelser per tlf og mail, folk som har virket interesserte og selv foreslått å komme og se på den, men så hører jeg aldri noe mer.

I dag står den også i Tønsbergs Blad, men like dødt (kan til og med telle annonseselgere den siste måneden på en hånd). Står til 48k på finn og i TB. Og det er snakk om en '96 mod personbil med 2-liter bensinmotor på 133hk gått 124.000km - til 48.000,-!

Bilen gjør 0-100 på 8.6 sekunder og er godt oppe på topp 10 blant mest driftssikre biler i landet. Det er *skikkelig* mye bil for pengene, så hva er det som gjør at interessen er så laber?! Topp bruksbil både for gammel og ung. Men har ikke fått et eneste skambud engang. Er markedet for bruktbiler virkelig så elendig for tiden, eller er det bilen som er problemet?

Skikkelig frustrerende altså. Trenger virkelig pengene nå, er helt blakk. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som om bruktbilmarkedet er rolig om dagen. Faren min solgte bilen for en liten stund siden. Den lå bare på autodb.no. Det var ingen telefoner de 3 første ukene. Fjerde uka ringte 5 stk på 2 dager, og bilen ble solgt! 2 dager senere stod ny bilen utenfor huset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chrysler Neon er vell en av de mest driftsikre bilene i den klassen men alikevell tror jeg nok de kan være vanskelige å selge. Det er jo fortiden "kjøpersmarked" som aldri før.

Det er nok prisen som avgjør til slutt uansett i dag. Vil nok si at kjøperen i dag for mye bil for pengene uansett bilmerke. Synd det har blitt slik men bra for oss som driver med litt kjøp og salg....

Annonserte etter biler opp til 25 000,- kjøpes for en uke siden i den lokale avisen. Mye bra biler jeg fikk tilbud om. Bl.a en stk. 92 mod. E36 318i med noen skjønnhetsfeil ellers greit utstyrt osv... Kunne få den for 22 000,-

Billig i mine øyne....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off. Hadde et håp om å få 45k for den - la derfor inn prutningsmonn på 3k (dvs., satte den til 50k i starten). Problemet er at hvis jeg setter prisen direkte til 45k så prøver jo folk å prute uansett, og da ender man enda lenger ned...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter også med dette bruktbilmarkedet for tiden.

Prøver å selge Compacten min men det er så og si ikke respons på annonsene. Har annonsert den på AutoDB og Finn og forlanger 94K for den. Får jeg det har bilen kostet meg mye penger de (snart) to årene jeg har hatt den og jeg synest det er for ille å selge den noe billigere. Det er ingen krise om jeg må beholde den, men lysten på en nyere bil har meldt seg og da er jo planene i gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satte inn i Autobørsen også, men må si at jeg ikke skjønner meg helt på de greiene der. Autobørsen har nøyaktig det samme systemet på alt fra login til annonseinnleggelse. Derfor testa jeg loginen fra Motorbørsen med en gang, men den funka ikke. Etter jeg hadde registrert meg hos Autobørsen også, med samme mailadresse, og fikk passord og greier, så logga jeg inn og la inn annonse der også, men da dukka plutselig annonsen fra Motorbørsen også opp på "Min side". Men den første viser kun som sist innlagt på Motorbørsen, og den siste sist innlagt kun på Autobørsen. Og passordene er forskjellige på de to sitene. I don't get it. Hva er poenget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke en eneste telefon på annonsen i Tønsbergs Blad. Tror problemet med Chrysler Neon er at folk ikke engang tenker på Chrysler som et merke med vanlige greie bruksbiler for hvem som helst. De titter ikke under Chrysler engang om de er ute etter en billig bruksbil. Da er det Opel, Ford, Peugeot, VW osv. som teller...

Har laget noen svære bannere til å ha i ruta nå..

'96 mod / 124.000km

Kun 48.000,-!

Mob ....

Må bare parkere den en plass mange ser den nå. Får håpe det funker! Fin bil til 48k...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg Gunnar! Men, jeg trodde Chrystler hadde et litt frynsete rykte? Mener å ha hørt litt ymse om el-anlegget i de bilene der... Og Neon har jeg inntrykk av at har blitt "kastet" etter en i flere år allerede.

Dama som solgte 523'n min derimot, hadde den avertert i Aftenposten en dag, og så var den solgt! :D Hva synes dere om dette: Importert fra Tyskland, vært i familiens eie siden bilen var ny i 1997 (hun jeg kjøpte den av var født i '58, og datter av opprinnelig eier), full historikk, 114.500km, steptronic, takluke, ikke skinn, to el-vinduer, 98% strøken i lakken og 169.000kr + reg? Jeg er i alle fall fornøyd! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg Gunnar! Men, jeg trodde Chrystler hadde et litt frynsete rykte? Mener å ha hørt litt ymse om el-anlegget i de bilene der... Og Neon har jeg inntrykk av at har blitt "kastet" etter en i flere år allerede.

De *har* litt frynsete rykte, men fullstendig ubegrunnet hva de første modellene av Neonen angår. Det er tvert om noe av det mest driftssikre som går på norske veier. De er enkle og solide, og det er nesten aldri feil på de. Se statistikk fra NAF sine bruktbiltester:

102948.jpg

Den har færrest feil av alle amerikanske og europeiske biler (bedre enn Toyota Camry f.eks!). Problemet er nok delvis at nyere Neoner er litt dårlig sammenskrudde, men hovedproblemet er nok det dårlige ryktet til Voyager. Og det henger jo egentlig kun sammen med trøblete automatkasser i 2-3 år på begynnelsen av 90-tallet. Det henger igjen fortsatt, akkurat som de vridde toppene til BMW... som er et 25 år gammelt problem. :?

Dama som solgte 523'n min derimot, hadde den avertert i Aftenposten en dag, og så var den solgt! :D Hva synes dere om dette: Importert fra Tyskland, vært i familiens eie siden bilen var ny i 1997 (hun jeg kjøpte den av var født i '58, og datter av opprinnelig eier), full historikk, 114.500km, steptronic, takluke, ikke skinn, to el-vinduer, 98% strøken i lakken og 169.000kr + reg? Jeg er i alle fall fornøyd! :D

Høres ut som en bra deal, ja. :) Tror nok at Aftenposten er et bra sted å annonsere, må kanskje prøve det hvis alt annet feiler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaargh. Skulle komme noen fra Hallingdal (far og sønn) for å se på den på søndag, men han som skal ha bilen måtte jobbe, så da blir det ikke før lørdag 6/11. Jippi.

Er en annen også som har titta på den (da den stod parkert langs veien) og har ringt, men han snakker ikke skikkelig norsk, og jeg skjønner ikke helt hva han vil. Bare surr.

Dritt. Jeg trenger vinterhjul nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...