Gå til innhold

Defa Alarm?


Riefarn
 Share

Anbefalte innlegg

Du får selve greiene til rundt 2800,- hos bilradiospes.no, men jeg tror det har blitt endringer i regelverket. Hørte ihvertfall at det må gjøres av autorisert Defa-montør for at installasjonen skal være godkjent av forsikringsselskaper og ting, men vet ikke. Før gikk det ihvertfall an å montere de selv og dra til en autorisert forhandler for å få det godkjent.

Tror Bilradiospesialisten tar noe sånt som 3500-3800,- ferdig montert.

Ellers kan du jo gå for kun fjernstyrt sentrallås med et eller annet kit for det. F.eks. Enforcer til 990,-. Da får du "alt" utenom alarmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at du kan få med en oppgradering av den vanlige Defa alarmen.... En slags kvikksølv bryter opplegg... Den reagerer på bevegelser på bilen. F.eks hvis noen jekker opp bilen din (får å ta de nyinnkjøpte gull felgene dine :P ) og hvis den blir forsøkt tauet så setter den igang... Tror den oppgraderingen kostet ca. 1000 spenn... :D (men det var i et svensk blad da :( )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Defa-alarm montert i min E39. Den er forriglet mot sentrallåsen, og ser ut til å fungere helt prikkfritt. Aner ikke hva den koster, men monteringen ser ordentlig ut. I instruksjonsboka fra Defa, står det at de har 3 ulike typer alarmer: Den enkleste har sensorer på dørene, den heftigste har i tillegg startsperre (slik jeg tolker det må det være en oppgradering av eksisterende, eller også er det en startsperre fra Defa for biler som ikke er levert med dette originalt). Jeg har versjonen som ligger mellom disse, og da mener jeg å huske at det er bevegelsessensorer inne i kupeen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monterte defa anlegg sist i fjor. Og jeg dro bare til godkjent forhandler og fikk det stemplet og godkjent.

På de jeg har montert er det "brytere" for dører, panser, bakluke og evt soltak. Det er bevegelses sensor som reagerer om du prøver å f.eks strekke hånden inn i kupeen. Det er nivåvakt, som reagere om bilen flyttes, jekkes opp. Og det er glassknusesensor. Denne er litt stilig, for om du kakker f.eks nøkkelen mot vindu så får du en advarsel via hornet om å holde deg unna. Og selvf. fj.styrt sentrallås. En annen kjekk ting er sirenen med batteri-backup. Den er i "uknuselig" plast og uler selv om ledninger blir kappet!

Monterte også powermoduler(komfortfunksjoner), slik at jeg fikk fjernstyrt vindu, soltak, bakluke og defa warm-up(som jeg monterte i samme slengen. Går også an å montere fjernstyrt start av motor, som jeg ikke gjorde pga at jeg ikke hadde automat! Kunne blitt en kjedelig/kostbar kombinasjon. Har montert denne store pakken på 2 biler nå, og det fungerer utmerket.

Jeg betalte 2800,- for hele pakken hos bilextra. Syntes det var en grei pris. Orginalforhandler skulle ha +12.000,- ferdig montert, men da ble det uten komfortfunksjoner, som de mente var vanskelig/umulig på dagens biler!? Tull!!! Men det tok noen timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...