Gå til innhold

Defa Alarm?


Riefarn
 Share

Anbefalte innlegg

2800,- for hele greia! Og det var merkeforhandler som skulle ha over 12 store inkl.montering. Skjønner egentlig at det koster, for det var masse timer, eller kan det ha vært min udugelighet? Vet ikke, men jeg sparte masse på det ihvertfall. Brukte nesten hele helgen på det, men masse tid gikk til :-k:-s:idea: \:D/

Ikke alt er som i gamle dager lengre. F.eks ettermonterte orginale ekstralysbryterne som så ut som en liten kalkulator innvendig. Krettskort :!::?:

Skal nevnes at firmaet vårt er gode kunder, og dette har gitt ansatte fordeler også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foruten utstyret til alarmen som jeg nevnte lengre opp på tråden, fulgte;

Kupèvarmer(1400W), som må monteres ihht til anvisning, og ikke legges på gulvet o.l som jeg har sett mange har gjort. Kan våkne til kondemnert bil.

Motorvarmer(som bare er en enkel kolbe).

Batteri-overvåking/lader, denne holder batteri oppe på tiln.100%. Noe som JEG aldri får mine biler opp til fram og tilbake til jobb. Skal faktisk ha ganske lang lading før du oppnår tiln.100%. Øker levetiden på batteri, og ALDRI startproblemer.

Timer, med temperaturføler. Kan instilles på tid eller auto. Varsler også med blinkende lys om temperatur kryper under 2grader under kjøring.

2 valg for støppsel i front. Jeg valgte å drille ett lite hull i spoiler(14mm), slik at jeg fikk innfelt kontakt. Penest, og vises knapt.

Alle ledninger, inkl overgang til 220v JORDET veggstøppsel fulgte settet, selv om denne var noe kort.

Timeren er også klargjort for link til Defa alarm(fjernstyring) Det er bare å trekke en av ledningene fra timer til alarm, programere fjernkontroll, så er det gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke, kjøpte 2sett. Som jeg monterte i hhv en :oops: Rav4 og CRV. Farlig å nevne min omgang med slike merker her kanskje.

Men tror nok at de ikke solgte dette med tap. Er flere plasser vi har opptill 70% på varer, så fullpris som privatforbruker er ofte blodpris. Jeg handler ihverfall slikt aldri første og beste sted! Husker ikke hvor mye rab.vi fikk, men 50-60% kanskje.

Når det gjelder 1500-2000,- pr. del som du nevner. Så kan det ikke stemme. Mener bestemt at komplett pakke ikke kostet så mye som 6000,- veiledn. inkl.alarm og varme. Men dette er 1-1 1/2år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3200,- for Defa Warmup hos Bilradiospesialisten, og det er uten varmeelementet til motoren (7-800,-?), altså rundt 4000,-.. Tror faktisk det er en rimelig pris. Et bilelektrisk verskted i Tønsberg skulle ha 6500,- for komplett Warmup ferdig installert.

Men med andre ord overdrev jeg kanskje litt. Mulig de koster opp mot det om man kjøper de separat. Pakke er helt sikkert rimeligere.

Uansett har man alarmen i tillegg, en standardpakke uten disse ekstramodulene ligger på 2200,- og 2700,- hos Bilradiospesialisten, alt etter sentrallås og ikke. Så du har fått under halv pris av Bilradiospesialisten sine priser, og de har ganske brukbare priser... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er gode priser. Ringte de etter siste innlegg, anonymt, og fikk oppgitt samme priser som du nevte sist her. Men de ga umiddelbart 20%uten å spørre om jeg hadde avtaler e.lign. Så det er tydeligvis en del å gå på. De kunne også ettergodkjenne monteringen.

Kunne kanskje spurt de om ett måneds tilbud til "medlemmer" på BMWguiden eller i BMWccn :-k

Men dette er vel utover min "jurisdiksjon"(skrives det slik?) :lecture:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jurisdiksjon er nok riktig ja. ;)

Månedstilbud kunne jo vært interessant. Måtte vært å sendt ut mail til alle som har registrert seg. 738 stykker nå, så det burde jo være noen potensielle kunder der. Kunne jo vært spennende å se om det faktisk hadde blitt noen salg av det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...