Gå til innhold

Litt hjelp ang effektanlegg og div annet


-BmW-CHRiS-
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har effektanlegg på bilen min nå. 4 potters utgang bak. Se pic

233-3.jpg

Meeeeeeeeeeeeen det er bare bak kat'en.. Jeg vil installere hele veien.

Hva lønner seg da?

2 eller 3 toms? 3 kan kanskje bli litt for stort og heller minske hk på grunn av 0 luft trykk?

Har også hatt i tankene å montere av hele kat'en? Er dette dumt? Vet det er en del faktorer mot dette..

Har også et turbo kit liggende... Så lurer jeg på om det er noen vits å installere dette i 318i? Ja jeg må bytte til skive bremser bak,, det skjønner jeg men sånn ellers klarer bilen påkjenningen?

Clutchen osv osv....???

Tips plz ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fjerne katalysatoren vil gi noe effekt, men du kommer jo ikke gjennom EU-kontrollen uten den.. Det er skivebremser bak og forran på alle E36, så det er ikke nødvendig..

Når det gjelder turbokitet, så har jeg sett på kit til 318i, og de ga 180hk eller noe tror jeg.. Sikkert forskjellig fra merke til merke, men du kan vell kanskje regne 50% av effekten omtrent.. Da har du 55hk økning..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er skivebremser bak og forran på alle E36, så det er ikke nødvendig..

Der tar du nok feil. De aller fleste 316i og 318i ble levert med tromler bak.

Når det gjelder turbokitet, så har jeg sett på kit til 318i, og de ga 180hk eller noe tror jeg.. Sikkert forskjellig fra merke til merke, men du kan vell kanskje regne 50% av effekten omtrent.. Da har du 55hk økning..

Ja, slike kits hvor man ikke senker komp lader som regel 0.4, da blir det 40-45% økning. Er man litt forsiktig holder sikkert ting og tang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, slike kits hvor man ikke senker komp lader som regel 0.4, da blir det 40-45% økning. Er man litt forsiktig holder sikkert ting og tang.

Så du mener det er forsvarlig å installere? Har veldig lyst :lol:

Og ja det er ikke skiver bak.. er jo min bil så jeg vet jo det :wink:

stilig utseende bakfra ihvertfall sånn vil jeg ha også!

Takk :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er skivebremser bak og forran på alle E36, så det er ikke nødvendig..
Der tar du nok feil. De aller fleste 316i og 318i ble levert med tromler bak.

Tror alle 316 og 318 opp til 94 (?) ble levert med tromler, etter det kom det skiver bak også på disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror alle 316 og 318 opp til 94 (?) ble levert med tromler, etter det kom det skiver bak også på disse.

Tror nok aldri skiver var standard bak på E36 316i/318i. Det er ytterst få som har det.

Jeg er ganske sikker på at skiver blei standar på E36 etterhvert. Årstallet er jeg usikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har effektanlegg på bilen min nå. 4 potters utgang bak. Se pic

233-3.jpg

Meeeeeeeeeeeeen det er bare bak kat'en.. Jeg vil installere hele veien.

Hva lønner seg da?

2 eller 3 toms? 3 kan kanskje bli litt for stort og heller minske hk på grunn av 0 luft trykk?

Har også hatt i tankene å montere av hele kat'en? Er dette dumt? Vet det er en del faktorer mot dette..

Har også et turbo kit liggende... Så lurer jeg på om det er noen vits å installere dette i 318i? Ja jeg må bytte til skive bremser bak,, det skjønner jeg men sånn ellers klarer bilen påkjenningen?

Clutchen osv osv....???

Tips plz ;)

Den bilen har jeg på film hjemme,kul bil, så den bilen i inngangen til parkeringa på Plaza Hotell, var der med en kompis som skulle taue sin Saab Turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ja jeg hentet den på plaza..

Verden er faktisk liten.. Jeg var der når dere skulle hente saaben.. Dere kjøpte faktisk saaben av kompisen min :D

Fornøyd med bilen el? Og har du msn? er int i filmen du har!

Lurer igrunnen bare litt på om du hvet hvor mye sånn turbokit koster, og hvor mye arbeid det er å installere?

Ja jeg vet det er dyrt + vanskelig å installere.. Jeg har allerede alt som skal til i kitet. Eneste jeg mangler er arbeidet..

Penguin hva ville du betalt a? :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...