Gå til innhold

Felger


Kjell Arne
 Share

Anbefalte innlegg

8) Lurer på om det er noen som kan svare meg på om det er felger fra 3 serien som passer på e-39 serien og eventuellt hvilken type 3 serie.

Boltmønster passer fra E36 og E46. Inpress på E39 er ET20 og E36/46 er ET42. Dvs at dersom felgene du har fra 3-serien har inpress på ET35 må du ha et mellomlegg eller sk. spacer på 15mm for at det skal bli riktig. Ha de inpress på ET40 må du ha mellomlegg på 20mm. Mellomlegg får du hos dekkforhandlere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med senterdiameteren på E36/E46 vs. E39 da?

E39-felger går rett på E34 (med senterring), mens E34-felger ikke går på E39 uten å dreies opp i senter... (såvidt jeg har fått med meg ihvertfall). Så hva da med senteret på E36 og E46 i forhold til disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags OZ-felger er det du har? Bilder?

Angående 18" og 19", hvis det er uoriginale felger tror jeg nok at de ofte har ganske stor senterdim, og at man må bruke senterringer på biler med mindre senter, så hvis de har stått på E36 kan det godt tenkes at de har brukt senterringer der... eller at de ikke har merket det i det hele tatt (0.75mm ekstra rundt hele er ikke veldig mye).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående 18" og 19", hvis det er uoriginale felger tror jeg nok at de ofte har ganske stor senterdim, og at man må bruke senterringer på biler med mindre senter, så hvis de har stått på E36 kan det godt tenkes at de har brukt senterringer der... eller at de ikke har merket det i det hele tatt (0.75mm ekstra rundt hele er ikke veldig mye).

Det stemmer vel for 99% av alle nye felger til 3-serie at senterhullet er 74mm pga E46 bruk. Så setter en inn en senterring for E36-bruk. Du må uansett sjekke aktuell felg for dette. Mine ASA JS7, ASA W21 samt Mille Miglia F20 har 74mm senterhull ser jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...