Gå til innhold

Nav/senterdiameter og senterringer


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Senterdiameteren på E34 er 72.5mm, riktig?

Er det normalt at felger også er det, eller er det vanlig at de er 74mm? Eller er det ingenting som er "normalt"? Skal ikke senterhullet stå på felgene?

Når jeg har av boltene på felgene mine og løfter i underkant klarer jeg å løfte litt. Skal det være noe å gå på, eller skal de være helt trange?

Hvis felgene har 74mm diameter snakker vi 1.5mm avvik, og siden det er diameteren blir det 0.75mm rundt hele. Brukes det senterring på så lite?

E18 Motorsenter Horten hadde ikke store nok senterringer. :?

Har hatt problemer med risting hele tiden, men i går ble det mye verre etter vi hadde vært hos Sharif og fått vinterdekk på sommerfelgene mine. Mistenker at det er fordi de der dekksjappene bare drar til en og en mutter med muttertrekkeren, og ikke gjør noe mer. Når jeg skrur på felger tar jeg en og en mutter, og alltid i kryss, og drar til litt og litt rundt hele til det sitter. Det vil jo sentrere felgen mye bedre.

Og ja, de er nok i balanse. De balanserte felgene to ganger, og såvidt jeg fikk med meg var det på to forskjellige maskiner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På e30´en min var det også stor klaring... Det stod på senterringer av plastikk når jeg kjøpte den, men tok disse av... Merket ingen forskjell, men jeg også bruker samme teknikk som du når jeg skrur på felgene (kryssing osv..)... Men jeg har alltid hatt prob med høye hastigheter med risting... F.eks. 140 og oppover rister det... Om det er felgene vet jeg ikke...( hadde 9x16" med 225/40 på ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud... har fått bort alt. Er for paff til å skrive mer akkurat nå... :P

Ristingen var et stort problem før dekkbytte også, og jeg føler meg nå sånn ca. 3 tonn lettere nå. Så herlig!

Nå skal jeg spise pizza og bare legge meg foran TVen og bare glise to døgn i strekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...