Gå til innhold

Jaaaaaa! Snø!


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Og så kom endelig kom snøen hit også - sladdeføre! :twisted:

Vært borte i hallen på Esso og lagt om dekk på Chrysleren nå, og fikk lekt litt på parkeringsplassen på skolen med den etterpå. Er så lenge siden at det var moro å leke med FWD også!

Får satse på å stikke opp med bakhjulstrekkern litt senere, når det er mindre biler. Har jo ikke kjørt den på vinterføre før, og ikke kjørt med Conti-dekk heller før, og man må jo få sjansen til å bli kjent med bilen... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da har jeg også vært ute å lekt meg, blir helt unge igjen. Tror jeg aldri blir for gammel til sladding. Men best å ta det litt rolig, kjedelig å kræsje første vinterdag. Hadde en kjedelig opplevelse med en E36 engang, bretta autovern rundt halve bilen.

Har også hatt en E30, den var ikke veldig forutsigbar på vinterføre. Har ligget på rett flå med den, og plutselig - helt uten et fnugg av et signal - snurret bilen 360 grader. Tror det var fordi jeg havnet nedi et hjulspor og opp igjen... Gamle BMW`er kan være skumle vinterbiler :twisted:

Med dagens biler hjelper "antimorroknapp" på en imponerende måte. Skal faktisk stå på som en gal for å få sladd med DSC aktiv. Uten derimot, logrer rompa fortere enn du kan si sladd. Men, heldigvis bare når du kjører på en måte bestemor ikke hadde gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gledet meg til den dagen lenge ! Men tror du ikke at pakningen mellom manufoilen(usikker på skrivemåten) og motoren gikk til helvete her om dagen da ? Hørtes ut som en v8 når jeg skulle hjem fra skolen....

Nå venter jeg på deler og instruksjonsbok..... KJIPT !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er skikkelig kjipt ja, og ikke nok med det, når jeg skulle prøve og skru løs dette, noe som var helt jævli umulig fordi alle mutterene hadde rustet fast og ingenting hjalp, jeg varmet dem opp smurt rustoppløser på det alt ! Og de knakk ihvertfall en god del av de 6 av 8 så nå må jeg av med hele driten og borre opp pinnene og gjenge de på nytt.....

Ska ikke være lett..

Kanskje dette skal være på teknisk men vet noen hva som må gjøres, eller noen som har gjort noe liknende ? Skal også bytte clutch, noen som har gjort det på 318i ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.. Kjipern!

Og siden du spør; det skrives 'manifold'. Grenrør er det norske ordet for det. Kanskje enklere å huske. :)

Manifold er en slik støpt jernsak som de fleste bilene har på eksossiden. Grenrør er når rørene går ut fra hver sylinder og isammen til 1 eller 2 rør som går videre bakover bilen. Et 4-2-1 grenrør går fra 4 til 2 rør og så fra 2 til 1 rør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manifold er en slik støpt jernsak som de fleste bilene har på eksossiden. Grenrør er når rørene går ut fra hver sylinder og isammen til 1 eller 2 rør som går videre bakover bilen. Et 4-2-1 grenrør går fra 4 til 2 rør og så fra 2 til 1 rør.

I følge ordlistene mine er manifold det engelske ordet for grenrør... Sjekk f.eks. Clue...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...