Gå til innhold

Jaaaaaa! Snø!


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hadde en interessant opplevelse for noen år siden. Kom hjem til mine foreldre rett før jul. De hadde på den tiden en Toyota Corolla 4WD. OK, ikke den kuleste bilen akkurat, men med trekk på alle hjula, så kom den fram overalt. Jeg skulle låne bilen, og på snøføre er det vanskelig å holde igjen... Kom inn i et T-kryss, hvor jeg skulle til venstre. Kassettspilleren var lada med litt god Def Leppard, det var ferie, fint vær, og jeg var lett til sinns. Legger rattet over, trøkker til på gassen....Hjula spinner, bilen drifter...Men for helvete.....I langsom kino så jeg autovernet nærme seg...mer...mer....DUNK! I den syke hastigheten 30km/t skrenser skjærmen i vernet. Shit.... Fatter'n var ikke spesielt imponert over mine ferdigheter etter detta! :oops:

Så: Når 4WD slipper, så slipper det virkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler at e30'en lever sitt eget liv på glatten...

Henger visst sammen med kort akselavstand.

Men må si at jeg ikke er helt trygg på E34en enda. Stor og tung på brede piggfrie dekk. Ble jo en viss overgang fra FWD med piggdekk, 1135kg og ABS. Og så har jeg ikke fått sjansen til å leke noe særlig. Det ble liksom med den første dagen her. Er fortsatt is på småveier, men det snøa ikke mer enn de 3-4 timene den første kvelden. Har bare vært kaldt siden. Er håpløst på alle parkeringsplasser nå, bare knallhard humpete is. Ødelegger hele bilen om man leker der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå min 5. bil, og den tredje med RWD. Har bare positive opplevelser så langt med RWD på glatta! Synes faktisk det er bedre å kjøre med enn FWD. Årsaken til dette er at jeg mye lettere kjenner når det er glatt. Litt gass, og rumpa kommer pent og kontrollert. OK, dags å redusere hastigheten litt kanskje? Med FWD er slike tilbakemeldinger fra veien vanskeligere å tyde, synes jeg.

Fremkommelighet i snøen i sakte fart er et annet kapittel selvfølgelig.... Men, det har jeg ikke prøvd med BMW'n ennå, så jeg er spent på hvordan ASC'n takkler det! :D

100% enig med det su sier. Har hatt 5 biler, derav 3 med RWD. Og det er ufattelig mye mer "lettlest" enn en FWD. Fremkommeligheten er ørlittegrann dårligere, men ikke sånn at det plager meg ved vanlig bruk. er ikkje så ofte på hytta alikevel.

Men det går da litt diesel. Godt at den ikkje koster mer enn 5.50 :D

Har vært ute min del med timer både tors- fre- og lørdag no. DEILIG.

Men det beste var når eg var oppe på plaseen til det lokale senteret (om man kan kalle det det) og "vi-elsker-honda-civic-og-andre-japcrap-fwd-biler" klanen var der. Ikkje noe å stille opp med i lekefaktor når det kom til den gode gamle Naziklumpen min. Hvor kult er det e å rygge i ringer da?? Haha. og brekk leking er greit noe det, men det SUGER i forskjell til RWD.. 8)8)8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kom det jammen meg litt mer snø gitt.

Er vel 12-15 cm her nå. Så i kveld er det vel klart for å leke litt igjen. :D

Måtte nettopp ut å måke av bilen og flytte den, vaktmesteren kom i traktordingsen sin og trua med å taue min og to andre biler som stod parkert på plenen. Typisk akkurat nå når jeg stod der, jeg som alltid pleier å parkere så fint. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Det var med vilje disse gangene. Stod bak en kompis og venta på å kjøre ut fra skolen. Kjeda meg. :D

Hadde en mindre planlagt snurring inn på parkeringsplassen til Meny her en dag though.. Er ikke alltid det er planlagt, men det skjer sjelden uten at jeg har fremprovosert sladd. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...