Gå til innhold

Lyd fra motoren


Ettertenning
 Share

Anbefalte innlegg

Hei har en lyd fra motoren, hører den kunn når eg har huet nedi panseret og ruser bilen litt!

Lyden kommer vel på ca 3000 3500 omdr og det er en mettalisk lyd, høres ut som register kjeda slår borti ett eller anna, kanskje er den slakk. Noen som har erfaringer med at kjeden har blitt slakk osv?

Eg er sikker på at lyden kommer fra området rundt kammdreva,

Bilen er gått 172500

:puppydogeyes:

Takker for alle inlegg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jeg har liggende disse plastskinnene. Var meningen at jeg skulle skifte de i sommer, men da var jeg alt for opptatt med å kjøre til å tenke på det. Kanskje jeg får tid til å gjøre det nå som julestria snart har lagt seg :D

Det er riktig som du sier at det er ikke så veldig stor sjangs for at dette problemet kan forårsake noen alvorlige feil. Jeg skal allikevel skifte mine, siden de kan lage ganske irriterende lyd når ikke kjedestrammeren er helt ny. Lyden forsvant på min motor når jeg skiftet kjedestrammer, og det er nok en sterk årsak til at jeg ikke gadd å skifte skinnene i sommer. Men det er visst ikke verdens største jobb å skifte dem. Kan visst skiftes ved å ta av toppdekselet og lure dem opp/ned langs kjedet (har jeg blitt fortalt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han mekanikeren på haugli bil! sa det fantest ett ombyggings sett som di hadde laget fordi di skinnene ikkje var heil vellykedde. altså en alternativ løsning til skinnene! men han forklarte ikkje ka det var.
Hvis skinnene varer 150-200KKM synes jeg det er greit. Skulle allikevel likt å vite hva det ombyggingssettet er. Kanskje noen kan spørre? Lite gunstig å montere skinnene mine dersom det finnes en bedre løsning....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...