Gå til innhold

Lukter svidd


c_ellef
 Share

Anbefalte innlegg

Svidd lukt er sjelden gode nyheter da men alvorlighetsgraden varierer en god del alt ettersom hva som produserer lukten.

Det kan også være plast/o.l som har kommet i kontakt med eksos/motor (plastposer f.eks)

Hvis du kjører mye bykjøring/kø så er jo clutchen mye i bruk så det kan jo være det.

Er nok bare å få fram nesa og se om du klarer å lokalisere hvor lukten kommer ifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kommer lukta fra? Klarer du å lokalisere den littegrann?

Har du merket om det ligger igjenn dammer etter bilen din?

Har ikke lagt merke etter noe dammer. Jeg går jo ut på venstre side av bilen og jeg kjenner lukta når jeg står ved bakhjulet. Så det er mulig det lukter fra bakhjulene.

Men det er jo en god del stopp og kjør når jeg skal gjennom byen på vei hjem fra skolen. Kan sjekke om samme lukten opptrer på langtur. Men de er mye mulig at lukta kommer av mye clutching gjennom byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håndbrekket som henger?

Bruker håndbrekket veldig lite på vinteren, parkerer for det meste

bilen i gir. Kan brekket ha hengt seg opp fra forrige gang jeg brukte det når det er kaldt?

Ja. Men det kan også være bremsene som henger. Er kjenn etter om felgen er varm neste gang du kjenner lukten. Hvis du har trommelbremser bak, blir jo håndbrekk/brems en og samme ting. Forskjellen er bare hvordan man "aktiverer" dem....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukter også svidd fra min E36 318iAT, i bakenden. Lurte litt på om det kunne være diffbremsen... Men så var jeg å fikk en liten tilstandsrapport på bilen, da ble det opplyst at båndene til håndbrekk var slitte/dårlige og slapp ikke helt taket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hey! Har samme problem for tiden, det dukket opp etter at jeg fiklet litt med håndbrekket.. tror det er bremseklossene mine som tar litt for langt inne og er inne på metallet,men er ikke sikker :? skal få sjekket det en dag! Hvis noen har noen andre tips på hva det kan væra så hadde det vært flott!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...