Gå til innhold

Motorbyggere eller hobbymekanikere


øyvind bp
 Share

Anbefalte innlegg

er det noen som kjenner til motorbyggere eller hobbymekanikere (i osloområdet) som kan mekke for en billigere penge enn bilverkstedene? Skulle gjerne fått noen til å bytte kamaksel for meg? Jeg kommer opprinnelig frå ei rånebygd der jeg vet at det er entusiaster som gjerne mekker på andres biler. Finnes det i byen og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bor i bærum. skitfet toppakning på en 325 e30 88mod igår kveld det var jo hele samma jobben som kam skift å det var ikke så mye jobb! du klarer det selv!brukte 4-6 timer å dette her var første gang!dette var heller ikke min egen bil så da tok jeg det mye penere enn hva jeg ville gjort viss det var min!du kan sikkert finne en lærling som gjør det til deg for 2-3000 kr!maks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hadde du av verktøy når du skiftet toppen? Hadde du trykkluft og mye fancy spesialverktøy, eller klarte du deg med pipesett og fastnøkler? Må man slipe toppen før man fester den på igjenn?

jeg bor i bærum. skitfet toppakning på en 325 e30 88mod igår kveld det var jo hele samma jobben som kam skift å det var ikke så mye jobb! du klarer det selv!brukte 4-6 timer å dette her var første gang!dette var heller ikke min egen bil så da tok jeg det mye penere enn hva jeg ville gjort viss det var min!du kan sikkert finne en lærling som gjør det til deg for 2-3000 kr!maks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å dra ut kammen har jeg ikke sett at går an i følge haynesboka. Jeg mente ikke selve motortoppen, men toppdekselet. Er det virkelig slik at en må ta ut radiatoren å slik? er det andre som kan bekrefte dette?

du skal ikke ta av toppen for å skifte kamaksel... den drar du rett ut fra motoren må bare fjerne grillen og radiatoren... tømme kjølevæska seff og oljen og ikke direkte ut i naturen..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...