Gå til innhold

Power filter til E36, 93 mod. Ett lite problem?


bmw_e36
 Share

Anbefalte innlegg

Har nett fått meg ett KN filter på bmw'en min, der jeg lurte på om den føleren som var skrudd på det gamle filteret (under) har en stor virkning. Slik jeg har forstått har den en funsjon med åpning av varm luft osv.. har det noe å si, om den ligger løst under power filteret, eller bør jeg gjøre noe med dette?

Setter stor pris på svar. på forhond takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sportluftfilter = Sandblåsing av motoren. Med mindre du vasker filteret en gang pr uke. En annen ulempe er at oljen man impregnerer filteret med etter vask har en tendens til å legge seg på luftmengde måleren. Dette gjør at levetiden for den reduseres. [-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-k

In order to verify our filters maintain filtration levels necessary to protect your engine, we test our filtering media through independent laboratories. The testing procedure used is the SAE J726 air filter test procedure established by the Society of Automotive Engineers

factstab1.gif

......A K&N Filtercharger can be washed up to 25 times ....

.....Excessive washings will deplete the tiny cotton hairs that crisscross the openings. The resulting damage will allow tiny dust particles to pass through.

......

....When servicing a K&N filter, take care not to over-oil the element. Besides impeding air flow, excess oil can migrate into the intake system where it can coat electronic sensors, which some OEM’s claim may hinder the sensors’ operation and result in a repair .....

.....we suggest that you be careful not to over-oil your K&N air filter. Never saturate the filter. If oil drips from the filter, wash it and start over. Use only K&N oil. For example, an E-1500 filter has 92.4-inches of surface area requiring 1.707 fluid ounces of oil. Follow oiling instructions included with your filter or refer to the instructions listed .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I USA kalles alle konfilter for CAI. Uten varmeskjold/rør fra fronten er de nok ofte HAI (Hot Air Intake) i steden. ;)

Vet du hva det var slags kit han hadde montert? Jeg husker jeg leste det, men har glemt det. Dessuten vil slikt kit nok gi mindre effekt stillestående på en dyno enn ute i kaldt vær, i fart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

94\95 mod av E36 ble det forandringer på motoren. På de som er eldre er det føler i luftfilterboksen. Til mitt KN kit måtte jeg bare stikke den inn i et hull i filteret og bruke strips og feste den med.. Ganske "enkel" løsning av et så kjent merke mener da jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...