Gå til innhold

Stagnering....


Dazium
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg er ny eier av en 1991 325i (E36), og ny bruker av dette forumet.

Håper noen der ute kan hjelpe meg med denne farkosten jeg har anskaffet meg :)

Det begynte med ujevn tomgang noen ganger. Periodisk,uten noe spesiellt mønster. Så fikk bilen en periodisk tendens til å plutselig stagnere under kjøring. Akkurat som den hang igjen på en måte,lite drag. Tråkket litt på gassen for så å høre rumling (mulig ettertenning) i eksosanlegget. Så var den helt fin igjen. Dette gikk igjen noen ganger før jeg tok bilen ned til forhandlerverksted.

De byttet en chip i styringsboksen og lamdasonden,og mente at dette var årsaken.

Men,nå er det her igjen.... :(

Ujevn tomgang er borte,men stagneringen kan plutselig komme.

Noen som har vært borti dette og som har fått det bort?

Eller noen som har noen ideer om hva det kan skyldes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nøyaktig samme problem. Fant til slutt ut at det var jord-kabelen til motorblokken var løs. Gjorde reint, og strammet til, og siden ingen problem. :)

Det var ikke en så dum tanke,skal prøve dette og gi en tilbakemelding :) Lamdasonden er skiftet sammen med denne chipen. Forhandler mente at den defekte chipen ødela lamdasonden,men vet ikke om dette er sant...

Ellers har jeg fått tips om å rengjøre en såkalt ICV ventil,hva nå enn det er.... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De byttet en chip i styringsboksen og lamdasonden,og mente at dette var årsaken.

Men,nå er det her igjen.... :(

Forhandlerne bytter jo ikke komponenter i styringsboksen vel? Hvilke verksted var dette da? De har jo null kompetanse for innmatent i den boksen. Er noe galt med den så bytter de hele greia. Eller tar jeg helt feil nå? Kan ikke skjønne at de har noe som helst å gjøre inni den. Høres merkelig ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De byttet en chip i styringsboksen og lamdasonden,og mente at dette var årsaken.

Men,nå er det her igjen.... :(

Forhandlerne bytter jo ikke komponenter i styringsboksen vel? Hvilke verksted var dette da? De har jo null kompetanse for innmatent i den boksen. Er noe galt med den så bytter de hele greia. Eller tar jeg helt feil nå? Kan ikke skjønne at de har noe som helst å gjøre inni den. Høres merkelig ut!

Joda,de var inne der og byttet en styringschip. Kostet 300,- for den chipen og en halv times arbeid (er vel en halv time som er minste takst).

Verkstedet var lokal forhandler/verksted av BMW

Har funnet ut i ettertid at denne chipen er den samme chipen man bytter ut når man chip trimmer.....

Angående kondensfjerningen har jeg brukt omega sin dyserens som også skal fjerne kondens.Er beregnet for bensin og diesel, forgasser eller insprut :)

Uansett har jeg ikke vært plaget noe i den siste uken. Sjekket jordingen og den satt godt der den skulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...