Gå til innhold

Strøm tapping


Kjell Rune
 Share

Anbefalte innlegg

Ja ja. en kompis ringte meg nå og lurte på om jeg kunne hjelpe han med og finne ut va som feilet hans e36 318is. han har koblet fra alle mulige sentraler og felsøket6e hele el systemet men finner ingen feil. til og med styresentralen til motoren er koblet fra. den tapper strøm uansett og jeg kan ikke skjønne va d er, derfor spør jeg her :) noen som kan ha noen ide`er??? og for de morsomme så ja d er nytt batteri i bilen. d gnister veldig når man setter på polene også. hmmmm. rare greier. :?::?:?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser det er flere som sliter med tapping av batteriet. Du sier det gnistrer når du koblerav/på polen, det er signal om at det står på en forbruker.

Prøv denne enkle feilsøkemetoden:

Skru av tenning. Skru av en batteripol og koble opp et voltmeter mellom batteri og pol. Viser den utslag står det en forbruker på.

Plukk så ut en og en sikring og følg med på voltmeteret. Når du ser voltmeteret går i 0 har du funnet kretsen med feil på.

Da leser du deg til hvilke forbrukere som går over denne kretsen og kobler ut disse en etter en til du får samme utslag, BINGO her er feilen.

Obs sjekk at kupelyset er avskrudd hvis du må inn og ut av bilen.

Lykke til

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser det er flere som sliter med tapping av batteriet. Du sier det gnistrer når du koblerav/på polen, det er signal om at det står på en forbruker.

Prøv denne enkle feilsøkemetoden:

Skru av tenning. Skru av en batteripol og koble opp et voltmeter mellom batteri og pol. Viser den utslag står det en forbruker på.

Plukk så ut en og en sikring og følg med på voltmeteret. Når du ser voltmeteret går i 0 har du funnet kretsen med feil på.

Da leser du deg til hvilke forbrukere som går over denne kretsen og kobler ut disse en etter en til du får samme utslag, BINGO her er feilen.

Obs sjekk at kupelyset er avskrudd hvis du må inn og ut av bilen.

Lykke til

Lars

d er der d ligger ett lite problem der. d er ingen forskjell på voltmeteret om jeg tar ut alle sikringene. d betyr d må være noe utenfor sikrings boksen. pokkern. :) flere tips ønskes. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Det burde ikke være så mage kretser som er i drift utenom tenning og sikringsboksen. Men du kan prøve å koble ut dynamoen din. Den har fast forbindelse kanskje en diode som er gåen. Et annet tips er f. eks en klokke i dashbordet. Hva med radio/CD spilleren hvordan er den koblet.

Kan være et ugreit problem det der ja....... kommer ikke på noe mer i farta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

d er der d ligger ett lite problem der. d er ingen forskjell på voltmeteret om jeg tar ut alle sikringene. d betyr d må være noe utenfor sikrings boksen. pokkern. :) flere tips ønskes. :)

Da ville eg sagt det at det er en pluss ledning som isolasjonen er dårlig på og den ligger og leker til jord! Du kan prøve og måle motstanden til jord fra pluss kabelen, veit ikkje om dette vil gi eit klokt svar menn går an og prøve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

d er 3 røde ledninger på nettet i bagasjerommet som er blitt skjøtet og d spørs om det er d som er feilen att d er den en går til lyset i bagasjerommet den andre til skiltlysene tror jeg og den 3???? ingen som vet??? :) dette er ett mysterium. dagens julenøtt. hvor skal de tre røde ledningene i bagasjerommet på en 318is 94 mod. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...