Gå til innhold

Original høyde på BMW 318i 1991?


Lien
 Share

Anbefalte innlegg

Så litt på bilen min fra avstand her om dagen og da la jeg merke til at den er usedvanlig høy bak i forhold til forran. Sitter 225/40-18 hjul på den, og de ligger godt oppi hjulbua forran, mens bak så er det ei lita glippe.. Forrige eier som senka bilen trodde at den var senka 60/40, men jeg syntes at den blir for høy bak egentlig.. Finnes det noen enklere metode enn å måle fjærene for å finne ut hvor mye bilen er senka? Og er e36 sedan høyere bak enn coupe originalt(?), for de coupene jeg har sett som er senka 60/40 er mye lavere bak enn min!

Det kan jo være at forrige eier sier feil, og da er det jo greit å få målt fjærene på den.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sedan er ikke høyere enn coupé nei, men en større prosentandel av coupeene ble nok levert med M-tech.

Det er litt merkelig at din virker lavere foran enn bak, for vanligvis er det helt motsatt. Hvis du studerer BMWer litt vil du legge merke til at hjulbuene foran alltid er høyere enn bak (se i forhold til lista), så selv om bilen er like høy under fangerne/sideskjørtene foran og bak ser den høyere ut foran, og 20mm senkeforskjell burde ikke gjøre mer enn å utjevne det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. slik er det ikke hos min.. Min har kanskje 10cm klaring forran eller noe (sikkert mer), og bak er det ganske mye.. Kanskje bilen bare er senka forran?:P Har du noen triks for å finne ut dette greit eller? Fjæra bak er grei å måle tror jeg, men det er verre forran, siden den går opp i dempertårnet?.. Evn, står det noe i vognkortet som sier hvor mye den er senka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hvis du får målt en med originalfjærer fra bakken og opp til bunn på sideskjørtet foran og bak, og sammenligner det med tall på din?

Ellers bør du være oppmerksom på at høyden på et 60/40-sett kan variere kraftig fra produsent til produsent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ahh.. Så produsentene oppgir feil verdier på senkesettene sine.. Men jeg vil jo få en noenlunde pekepinn på hva slags sett det er da.. Det kan jo være at bilen ser høyere bak ut enn den er pga original bakfanger, selv om sideskjørtene er er like langt fra bakken forran og bak. Men jeg skal måle med en annen original bil, og i tillegg legge ut et bilde så kan du se hvordan den ser ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...