Gå til innhold

Service hos forskjellige bilbutikker/forhandlere/verksteder


cmn
 Share

Anbefalte innlegg

Anbefaler alle å styre LANGT unna FURUBAKKEN Bmw verksted ihvertfall!

Leverte inn bilen min for å få en enkel avlesing av feilkode, men fikk bilen tilbake uten noe info om feilkodene, og med flere feilkoder enn den hadde da jeg leverte den inn! Fikk en regning på 6500,-! for dette, noe som ikke engang er i nærheten av avtalt pris, og jeg fikk jo bare tilbake en bil som var i dårligere stand enn den var da jeg leverte den til de! Nektet selvfølgelig å betale dette, og det endte med at de dro min kreftsyke mor til retten fordi det var hun som hadde levert bilen for meg!? (Min bil, men min mor leverte bilen for meg siden jeg ikke hadde mulighet). Min mor har ikke krefter til å møte i retten og sloss mot furubakken i tillegg til kreften, så hun gav opp og betalte regningen av uføretrygden sin.(Noe som igjen betyr at jeg må betale, for kan jo ikke la hun dekke en regning på min bil).

Blir så vanvittig rasende på Furubakken over at de kan være så sinnsykt frekk og arrogant! Har aldri vært borti en jævligere kundebehandling! De fikk kanskje tynt penger fra oss nå, men jeg skal faen meg gjøre alt i min makt for at de ihvertfall ikke tjener på å være så jævlig! Anbefaler alle å boikotte de... :evil:

Men om noen føler for å betale flere tusen for å få en ødelagt bil tilbake så er det bare å levere den til Furubakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 184
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Anbefaler alle å styre LANGT unna FURUBAKKEN Bmw verksted ihvertfall!

Leverte inn bilen min for å få en enkel avlesing av feilkode, men fikk bilen tilbake uten noe info om feilkodene, og med flere feilkoder enn den hadde da jeg leverte den inn! Fikk en regning på 6500,-! for dette, noe som ikke engang er i nærheten av avtalt pris, og jeg fikk jo bare tilbake en bil som var i dårligere stand enn den var da jeg leverte den til de! Nektet selvfølgelig å betale dette, og det endte med at de dro min kreftsyke mor til retten fordi det var hun som hadde levert bilen for meg!? (Min bil, men min mor leverte bilen for meg siden jeg ikke hadde mulighet). Min mor har ikke krefter til å møte i retten og sloss mot furubakken i tillegg til kreften, så hun gav opp og betalte regningen av uføretrygden sin.(Noe som igjen betyr at jeg må betale, for kan jo ikke la hun dekke en regning på min bil).

Blir så vanvittig rasende på Furubakken over at de kan være så sinnsykt frekk og arrogant! Har aldri vært borti en jævligere kundebehandling! De fikk kanskje tynt penger fra oss nå, men jeg skal faen meg gjøre alt i min makt for at de ihvertfall ikke tjener på å være så jævlig! Anbefaler alle å boikotte de... :evil:

Men om noen føler for å betale flere tusen for å få en ødelagt bil tilbake så er det bare å levere den til Furubakken.

Flere ting som skurrer her. Hvorfor kobler du ikke inn forbrukerombudet? Har du konfrontert de direkte? Har de kunnet saklig argumentere for summen? Og dersom du har en avtale på pris, så har du en avtale. Det vanligste er å varsle om kostnadene overstiger 15% eller 800,- i forhold til avtalt pris. Det er i alle fall prosedyre der hvor jeg jobber.

Vi er ikke BMW-autorisert verksted, men merkeverksted sådan. Vi ville vel tatt rundt tusenlappen for en diagnose på bilen din. Hvordan forsvarer de en pris på 6.500? Verkstedsprisene per time pleier å ligge på rundt tusenlappen (litt avhengig av merke og sted i landet) Dette skulle jo tilsvare minst 4 timer arbeid og jeg kan ikke se hvordan en diagnose kan ta 4 timer eller mer.

Dette er bare å kjøre rettens veg. Mest sannsynlig vil de trekke seg, da dette jo egentlig i det store totalbildet er en forholdsvis lav faktura. Selvføgelig mye for deg, men for Furubakken er det jo en fisk i havet.

Når det gjelder feilkoder, så er det en generell misopfatting at "jo fler feilkoder, jo mer feil" En feilkode trenger ikke være en feil. Det kan være nok at bilen forsøker å få kontakt med en enhetet, men mislykkes en enkelt gang, så legger den feilkode. Det betyr ikke at bilen nødvendigvis ikke oppnår kontakt med enheten ved senere anledning eller på generell basis. Ofte kan feilkoder dukke opp når du scanner bilen, nettopp fordi du søker gjennom mange moduler og det er ikke alle alltid svarer på hvert enkelt signal.

Men hvordan vet du om der er flere feilkoder når du ikke fikk utlevert noe skjema over feilkoder eller kan lese dette av selv? - Noe jeg jo regner med du ikke kan ettersom du leverte inn bilen :)

Hva omfatter kodene? Kanskje jeg kan forsøke å hjelpe deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler alle å styre LANGT unna FURUBAKKEN Bmw verksted ihvertfall!

Leverte inn bilen min for å få en enkel avlesing av feilkode, men fikk bilen tilbake uten noe info om feilkodene, og med flere feilkoder enn den hadde da jeg leverte den inn! Fikk en regning på 6500,-! for dette, noe som ikke engang er i nærheten av avtalt pris, og jeg fikk jo bare tilbake en bil som var i dårligere stand enn den var da jeg leverte den til de! Nektet selvfølgelig å betale dette, og det endte med at de dro min kreftsyke mor til retten fordi det var hun som hadde levert bilen for meg!? (Min bil, men min mor leverte bilen for meg siden jeg ikke hadde mulighet). Min mor har ikke krefter til å møte i retten og sloss mot furubakken i tillegg til kreften, så hun gav opp og betalte regningen av uføretrygden sin.(Noe som igjen betyr at jeg må betale, for kan jo ikke la hun dekke en regning på min bil).

Blir så vanvittig rasende på Furubakken over at de kan være så sinnsykt frekk og arrogant! Har aldri vært borti en jævligere kundebehandling! De fikk kanskje tynt penger fra oss nå, men jeg skal faen meg gjøre alt i min makt for at de ihvertfall ikke tjener på å være så jævlig! Anbefaler alle å boikotte de... :evil:

Men om noen føler for å betale flere tusen for å få en ødelagt bil tilbake så er det bare å levere den til Furubakken.

Flere ting som skurrer her. Hvorfor kobler du ikke inn forbrukerombudet? Har du konfrontert de direkte? Har de kunnet saklig argumentere for summen? Og dersom du har en avtale på pris, så har du en avtale. Det vanligste er å varsle om kostnadene overstiger 15% eller 800,- i forhold til avtalt pris. Det er i alle fall prosedyre der hvor jeg jobber.

Vi er ikke BMW-autorisert verksted, men merkeverksted sådan. Vi ville vel tatt rundt tusenlappen for en diagnose på bilen din. Hvordan forsvarer de en pris på 6.500? Verkstedsprisene per time pleier å ligge på rundt tusenlappen (litt avhengig av merke og sted i landet) Dette skulle jo tilsvare minst 4 timer arbeid og jeg kan ikke se hvordan en diagnose kan ta 4 timer eller mer.

Dette er bare å kjøre rettens veg. Mest sannsynlig vil de trekke seg, da dette jo egentlig i det store totalbildet er en forholdsvis lav faktura. Selvføgelig mye for deg, men for Furubakken er det jo en fisk i havet.

Når det gjelder feilkoder, så er det en generell misopfatting at "jo fler feilkoder, jo mer feil" En feilkode trenger ikke være en feil. Det kan være nok at bilen forsøker å få kontakt med en enhetet, men mislykkes en enkelt gang, så legger den feilkode. Det betyr ikke at bilen nødvendigvis ikke oppnår kontakt med enheten ved senere anledning eller på generell basis. Ofte kan feilkoder dukke opp når du scanner bilen, nettopp fordi du søker gjennom mange moduler og det er ikke alle alltid svarer på hvert enkelt signal.

Men hvordan vet du om der er flere feilkoder når du ikke fikk utlevert noe skjema over feilkoder eller kan lese dette av selv? - Noe jeg jo regner med du ikke kan ettersom du leverte inn bilen :)

Hva omfatter kodene? Kanskje jeg kan forsøke å hjelpe deg :)

Ja jeg hadde kjørt de til retten hvor de hadde tapt med glans, for de har ikke klart å komme med en eneste saklig forklaring på hvorfor de krever betalt uten at de har utført noe som helst arbeid jeg har bedt om eller som gagner meg.. Men når de kjører min kreftsyke mor til retten så er det ikke så mye jeg kan gjøre. Hun har ikke ressurser til å stille opp i retten, og manglende oppmøte tilsvarer at man bilr dømt, så da var det ingen alternativer igjen..

Feilkoden jeg skulle ha sjekket var Airbag lyset, og når jeg fikk bilen i retur lyste varsel lys for bremser samt motorlys også, pluss at jeg fikk ingen informasjon om hva som var årsaken til hverken airbag lyset eller de nye varsel lysene. Og betalingen skulle de ha fordi de (ifølge deres påstand) har oppdatert hjernen men ny programvare, som igjen skapte de nye feilkodene.. Jeg har aldri bedt de om å oppdatere hjernen, og burde i det minste fått en forklaring!

Har hatt nå hatt bilen på ett annet verksted som fant ut av alt, informerte meg, og fikset det før bilen ble solgt, så problemet er ikke bilen, men at Furubakken er så frekk at de tyner min kreftsyke mor som er forsvarsløs når de ikke kommer noen vei med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sulland Hamar BMW

Verkstedavdeling/delelager: Veldig hyggelige og imøtekommende på mail, tlf og i virkeligheten. Sjelden lang ventetid og er det krise/alvorlig kan de sjekke bilen der og da, samt foreta en midlertidig "nødreparasjon " viss dette er mulig. De har gjort dette for meg 2 ganger, og dette er noe jeg nå verdsetter høyt! Litt stive priser kanskje, men får BMWCCN rabatt der så delepriser er ikke så langt unna GS. Eneste minuset er at de kan ha litt uryddigere fakturaer på større jobber og de er ikke flinke til å ringe viss de oppdager noe alvorlig galt. De bare fikser det og slenger det på fakturaen. Har også hatt noen få kjipe opplevelser hvor jeg har lurt på kompetansen til verkstedet, men dette kan også ha vært litt max uflaks tilfeller.

Salgsavdelingen: Har prøvd å lure moren min til å kjøpe nybil to ganger. Siste gangen var salgsargumentene basert på noe som egentlig er ren løgn, så da ble jeg litt irritert. I tillegg var de ikke villig til å la meg prøvekjøre nye 5-serien F10 når den kom, så samtlige salgsfolk er på hat-listen min :evil:

Karosseriavdeling - De er veldig flinke og ryddige. Jeg angrer på at jeg ikke har satt alle lakkjobbene mine hos dem med tanke på holdbarhet og fargeskille, selv om det nok hadde blitt litt dyrere.

Sulland Lillehammer BMW

Salgsavdelingen: De lot meg prøvekjøre F10 5-serien når den kom! Så må si jeg er stor fan, men har ikke erfaringer med de andre avdelingene i bedriften :D

Sulland Gjøvik BMW

Verksted: Hadde bilen inne til inspeksjon der for kr 1500. Jeg viste på forhånd om 3 feil, derav 1 alvorlig -> begge framdemperne var helt ferdige, all demperolje hadde rent ut av den ene og det var lett å se lekkasje på begge dempere uten å ta av hjulet. Da jeg hentet nøklene forventet jeg å få en liste med feil, men jeg fikk derimot en hyggelig beskjed om at bilen er i god stand med null feil! Tror det var verkstedsjefen jeg dro med ut på parkeringen for å ta en grundigere titt på bilen min.. [-X

Bilia Drammen/Lier BMW

Verksted - Mitt første inntrykk her var når jeg hadde startvansker på bilen min pga gående glødeplugger i november. Måtte stå å vente lenge mens de to verkstedfolk satt bak disken og snakket i hver sin tlf. Han ene snakket jobb, mens han andre - en bælfeit kar som satt tilbakelent i kontorstolen sin med beina på disken samt magen tytende ut mellom bukse og genser - førte en høylytt personlig samtale. Legger til at denne verksted resepsjonen er i hjørnet av salgsavdelingen, så lite heldig at kunder ser slikt. Akkurat i det jeg skulle til å gå fordi jeg var lei, så får jeg kontakt med han andre normale verksted-karen. Han sier at de har over 2 mnd ventetid, men viss jeg setter igjen bilen min i dag så kunne de prøve å ta den litt innimellom slik at jeg ville få den igjen innen 60 dager. Detter er i min bok LATTERLIG!

I tillegg så må de ha bilen inne til verkstedtime for å kunne uttale seg om noe som helst, det å gå ut å se på en bil er ikke aktuelt. De er generelt blant de dyreste når jeg har sjekket priser, så disse holder jeg meg unna så lenge jeg ikke bare skal ha 1 enkelt del..

Delelager: En eldre delelagerkar sa rett ut at han synes det var litt irriterende at jeg møtte opp og skulle ha kjølevæske, 25 minutter før dagen hans var over.. Dette sa han det rett ut!!! Uten noen form for glimt i øyet eller drag på smilebåndet.. Jeg håper inderlig at han har et sykt bra pokeransikt, for viss ikke var dette elendig moral/kundeservice. Han ga meg BMWCCN rabatt, så jeg har latt tvilen komme han til tilgode. Jeg har vært der senere og da var det en helt annen kar på delelageret som var både hyggelig og effektiv.

Kjøpt mye fra GS og Koed og har nesten alltid vært svært fornøyd. Eneste var når jeg kjøpte bak - skiver, klosser og sko fra Koed. Da ble aldri håndbrekket helt 100%. Jeg lurer på om det var uorginale skiver og/eller bremsesko, men jeg kjøper ikke bremsedeler der igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sulland Hamar BMW

Kjøpt mye fra GS og Koed og har nesten alltid vært svært fornøyd. Eneste var når jeg kjøpte bak - skiver, klosser og sko fra Koed. Da ble aldri håndbrekket helt 100%. Jeg lurer på om det var uorginale skiver og/eller bremsesko, men jeg kjøper ikke bremsedeler der igjen..

Håndbrekk blir aldri 100% på E39 :lol:

Et hælvette med det. Jobber selv på bilverksted, og nei mitt er kanskje 90% okey. Bedre får jeg det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...