Gå til innhold

Effektanlegg - Simons vs. Supersprint!..


cmn
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg er nå nødt til å kjøpe nytt eksosanlegg til bilen min (E30 318i), og lurer da på én ting. Skal jeg kjøpe Simons eller Supersprint? Simons koster 1500-1600,- og Supersprint koster 3000,- (koster egentlig rundt 4000,- hvertfall). Er det verdt pengene? Supersprint er jo rustfritt, og det er jo en STOOOOR fordel! Men det er en ting til og.. Supersprint anlegget jeg får for 3000,- er egentlig til en 318iS, så jeg må bygge om bittelitt for å få det til å passe (dette skal gå greit). Jeg heller egentlig litt mot Supersprint, men det er jo mye penger da!... :? Hva synes dere andre? Mulig jeg kjøper rør så jeg får Supersprintanlegget til å passe i morra. Da får jeg jo fjerna katalysatoren + en innsnevring før denne! Trenger eksosanlegg! Simonsanlegget jeg hadde rustet det hull i, + at det knakk! :shock: Hva er dere andres meninger om saken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge har du tenkt å ha bilen?

Hvis du tror du kommer til å selge den før et Simons anlegg rekker å ruste i stykker, er det jo greit å kjøpe et slikt, og spare både penger og arbeid. Men hvis du har tenkt å ha bilen lenge, kan det nok være en god investering å kjøpe rustfritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er i hvertfall rør og rørbøyer kjøpt, så jeg får Supersprint-anlegget til å passe. Ble ca 400,- for 5 rørstubber og -bøyer pluss noen eksosklemmer. Skal prøve å få på anlegget i morra. Tror det blir bra! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sagt det før og sier det igjen! Supersprint er IKKE rustfritt. Hadde komplett anlegg på min tidligere bil (inkl. grenrør), en 325i E30 og det er den dårligste investeringen EVER!

Det hadde dårlig passform, ble aldri tett, hang langt under bilen, rustet opp og gikk hull på. Styr unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men dette er vel kanskje fordi du har fått ett anlegg med legerings feil på!!

eller at det har komt svarte skruer\bolter inni ett eller annet, skal ikkje mye til før rustfritt begynner og ruste! Prøv feks og legg ei svart skive oppå ei rustfri plate!

Er nok ikke det nei. Det var i sveiseskjøtene det rustet. Tror de har både rustfrie og ikke rustfrie anlegg. Mulig de har skjerpet seg i det siste da. Det var jo til en E30. De selger samme anlegget som ble konstruert på begynnelsen av 80 tallet fortsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er anlegget montert! Gikk greit det. Var bare å sveise sammen rørene jeg hadde kjøpt, så disse gikk inn i Supersprint-anlegget. Synes det passet bra jeg. Hvertfall med tanke på at det egentlig er til en annen bil. Liker også lyden mye bedre enn den lyden det ble med Simons-anlegget. Om det så ikke er rustfritt, kan det ikke bli værre enn Simons. Det rustet nesten tvers av på to plasser i løpet av 4 år. I tillegg var det en merkelig løsning på skjøten på Simons... Jeg er også veldig fornøyd med at jeg endelig er helt kvitt katalysatoren, + en innsnevring før denne. Jeg er hvertfall fornøyd så langt, og tror jeg kommer til å forbli det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supersprint har både rustfrie og ikke rustfrie anlegg ja. Var og spurte på Bilextra i dag.

De rustfrie er helt blanke. Er noen som har missforstått sikkert når noen har snakket om Supersprint rustfritt anlegg og trodd at alt de lager er rustfritt.

Mitt rustet tvers over på 4-5 år det også så er ikke så mye bedre. Men når jeg tenker over det så tror jeg faktis innmaten i pottene på supersprint er rustfritt så det er jo litt bedre da.

Lyden er jo skikkelig digg med Supersprint! Hvis man får det helt tett som ikke jeg gjorde fordi delene ikke passet sammen desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...