Gå til innhold

Lakkering av krom ++


318iAT
 Share

Anbefalte innlegg

Hei igjen, spørsmålet er lakering av krom, hva må gjøres i forkant, må det brukes en slags heftelakk, noen som har erfaring, jeg skal lakkere listene mellom glassene på baklyktene, Grill skal også lakkes, den har blitt så blass, pusse først og så lakkere, eller er det noe spesielt somm må gjøres her også ?? Noen som vet ?

Bilen : E28 1986 mod. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen anbefaler epoxygrunning men de fleste bruker vell syrefast grunning. På en Honda Accord jeg hadde engang så tok jeg å sandblåste chromen,så tok jeg en runde med syrefast grunning også lakkerte jeg... Det virket meget holdbart. Ikke antydning til noe flassing e.l. på det året jeg hadde bilen i hvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hjar også gjort dette. Men gjør godt forarbeid, da holder det. Min er like fin etter over to år, også med høytrykksvask.

Bruk syrefast grunning, etter du har pusset godt med finfint papir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort dette med flere av mine biler (hater chrom) å det er enkelt, du kjøper syregrunning for aluminium, siliconfjerner og sort silkematt lakk(hvis du ikke skal ha det samme farge som bilen) Puss med 800-1200 papir, vask med siliconfjerner, spray på syregrunning, å så den lakken du skal ha.

NB somregel så skal syregrunningen overlakkes innen 1 time.

Jeg tok alle mine chromlister på min tidligere 535iA E-34 på denne måten, å da jeg solgte den 2 år senere, så var den like fin. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...