Gå til innhold

Div. interiørspørsmål, BMW E36 coupé


Desloch
 Share

Anbefalte innlegg

Har en BMW 325i coupé, E36. Operasjon gjør-bil-strøken er i full gang. All smårust er tatt, og alle skjønnhetsfeil på utsiden er utbedret (utenom listene rundt vinduene, det blir neste steg).

1: Innvendig kjøpte jeg i høst nye (brukte) skinnseter, men lurer på hva man bør gjøre for å holde disse gode. Man kan sette dem inn med noe næring av en eller annen slag, men jeg vet ikke hva som anbefales. Denne kanskje?

http://www.schmiedmann.com/DisplayProdu ... gAnchor402

2: Jeg fikk også med midtkonsoll, men den passer ikke inn i det dekselet (den som består av to askebegere), så jeg må vel kjøpe nytt? Det kjøper jeg bare fra en hogger, deretter er det bare å dytte armlenet nedi? :)

Seter.jpg

3: Av en eller annen merkverdig grunn, er kanten ved lysbryteren slitt. Vil derfor bytte det dekselet rundt denne (altså der tegnene for fjern-, nær- og parkeringslys står). Hvor mye skruer må man ta ut for å komme til her? Må man demontere hele dashbordet?

lysdeksel.JPG

4: Den sigarettenneren jeg nå har, er veldig slitt på toppen, og vil derfor bytte den ut med en ny (nei, det røykes ikke i bilen). Spørsmålet er som følger; hvor får man kjøpt denne (helst ikke postordre)? Og, er disse universale (de er jo 12v, men kanskje forskjellig lengde?), eller må de spesialbestilles fra BMW/GSbildeler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svar på spm 1, i min E30 cab brukte jeg noe greier jeg fikk på Esso, leather saver eller no, sånn skinn-krem, for å vaske og holde setene mye og gode. spørr bare på esso, statoil, shell osv...

svar på spm 2-3-4 ring en høgger, dvs, ring uansett høgger. (det er postordre ja, men forskudd betal og de sender i posten da begge de små delene der er SMÅ)

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bare sigarettenneren jeg ikke ville ha fra postordre :). Jeg er ikke redd for oppkravet, ville bare ha den med en gang.

Har ringt høggere før, og de er ikke så veldig flinke til å forklare hvor mye arbeid det er å demontere dekslet ved lysbryter... Så, forslag? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bare sigarettenneren jeg ikke ville ha fra postordre :). Jeg er ikke redd for oppkravet, ville bare ha den med en gang.

Har ringt høggere før, og de er ikke så veldig flinke til å forklare hvor mye arbeid det er å demontere dekslet ved lysbryter... Så, forslag? :D

Stikk innom din nærmeste BMW-forhandler og få en plugg der, istedenfor tenner. Denne er standard i ikke-røyker pakken på biler uten askebeger. Koster vel en drøy tier vil jeg tro.

Ang lysbryter har jeg tatt ut en PDF fra TIS med beskrivelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bare sigarettenneren jeg ikke ville ha fra postordre :). Jeg er ikke redd for oppkravet, ville bare ha den med en gang.

Har ringt høggere før, og de er ikke så veldig flinke til å forklare hvor mye arbeid det er å demontere dekslet ved lysbryter... Så, forslag? :D

Stikk innom din nærmeste BMW-forhandler og få en plugg der, istedenfor tenner. Denne er standard i ikke-røyker pakken på biler uten askebeger. Koster vel en drøy tier vil jeg tro.

Ang lysbryter har jeg tatt ut en PDF fra TIS med beskrivelsen.

Den beskriver hvordan man skifter selve bryteren. Jeg skal skifte dekselet RUNDT bryteren. Det er slitt i det området mellom "vanlig lys" og "parkeringslys"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Bruker selv Mequairs Leather Care eller hva den heter. Fungerer utmerket.

3. Hele den lufteslusen og alt det der er festet i en skrue som er på undersiden av "systemet" der. Bøy deg ned, så ser du den. Kan hende det er lite "lokk" på den også. Men du ser det iallefall viss du bøyer deg ned og ser under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...