Gå til innhold

Reservehjul


Ettertenning
 Share

Anbefalte innlegg

Er det mulig og få en bil godkjent uten reservedekk? Noen som vet?

Tror du kan få godkjent hvis du putter i en boks med dekkskum. Hvis ikke får du skaffe deg et slikt lite reservehjul, de der i trillebåresize. Hadde det i Chrysleren (originalt).

Hehe, det eksisterer ikke noe reservedekk på min bil, og har aldri gjort det heller....

Reagerte på det når jeg kjøpte den, men det var vist normalt sa han forrige eieren :shock:

Er det noe compact-greier det da? Det er jo reservedekk i sedan, coupé og touring ihvertfall, under bagasjeromsteppet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig og få en bil godkjent uten reservedekk? Noen som vet?

Tror du kan få godkjent hvis du putter i en boks med dekkskum. Hvis ikke får du skaffe deg et slikt lite reservehjul, de der i trillebåresize. Hadde det i Chrysleren (originalt).

Hehe, det eksisterer ikke noe reservedekk på min bil, og har aldri gjort det heller....

Reagerte på det når jeg kjøpte den, men det var vist normalt sa han forrige eieren :shock:

Er det noe compact-greier det da? Det er jo reservedekk i sedan, coupé og touring ihvertfall, under bagasjeromsteppet.

Aner ikke... han sa aldri noe om det...det var ikke noen boks me sånn dekkskum eller ka d nå hette heller med i bilen da jeg kjøpte den, men det skaffet far meg ganske kjappt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke... han sa aldri noe om det...det var ikke noen boks me sånn dekkskum eller ka d nå hette heller med i bilen da jeg kjøpte den, men det skaffet far meg ganske kjappt...

Litt dumt spørsmål kanskje, men har du kikket under bilen? :wink:

På Compactene henger reservehjulet (et sånn lite et) under bilen og det er en merkelig prosedyre for å løsne det. Har aldri hatt det av selv men noe sier meg at det hadde vært lurt å testet dette i garasjen i tilfelle uhellet skulle være ute en sen høstkveld på en mørk landevei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke... han sa aldri noe om det...det var ikke noen boks me sånn dekkskum eller ka d nå hette heller med i bilen da jeg kjøpte den, men det skaffet far meg ganske kjappt...

Litt dumt spørsmål kanskje, men har du kikket under bilen? :wink:

På Compactene henger reservehjulet (et sånn lite et) under bilen og det er en merkelig prosedyre for å løsne det. Har aldri hatt det av selv men noe sier meg at det hadde vært lurt å testet dette i garasjen i tilfelle uhellet skulle være ute en sen høstkveld på en mørk landevei..

heheh....det finnes faktisk ikke reservehjul på min :shock:

Bilen har da vert på bukk flere ganger, så jeg hadde jo visst det viss jeg hadde et reservehjul :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Compactene henger reservehjulet (et sånn lite et) under bilen og det er en merkelig prosedyre for å løsne det. Har aldri hatt det av selv men noe sier meg at det hadde vært lurt å testet dette i garasjen i tilfelle uhellet skulle være ute en sen høstkveld på en mørk landevei..

Hehe. Har sett forskjellige rare løsninger for det der ja. I Pysjen jeg kjørte da jeg var 18 var det en bøyle dekket lå oppå, inni en brønn, og når man skulle ha det ned måtte bruke ene enden på hjulkrysset og snurre i vei på en liten dings i bagasjeromsgulvet, så heiste man ned hele greiene under bilen, hekta av vaieren, tok av hjulet, hekta på igjen og heiste opp. ;) Kanskje noe lignende i compactene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...