Gå til innhold

e34 pris?


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Driver å ser etter en ny jobb bil og har kommet over en 89mod 520i, alpina hvit, 290000km(gått litt mye men bruker visstnok ikke mer enn 1l pr 10000km), soltak, servo, el speil, strøken innv, bulkfri kun litt steinsprut, er med 2 sett felger/dekk, 2 eiere, norsk bil, service fulgt på bmw verksted frem til 200000km. Eu ok jan 05. Tror han skal ha 35000,- for den. Hva kan jeg gi for en slik bil.

Gunnar: Du har vel så og si identisk bil, hva synes du om din? Ang. motor og lakk (hvitt blir vel lett gult i sola?) og ellers.

Har også en 89mod 520i diamant sort for hånd. Gått 243000km, skal være meget pen og se på, 17" sommer, strøken innv, soltak, el speil, servo (++det vanlige :) ) Skal til eu i sept 05. Skal ha 28000,- Hvem burde jeg velge av disse to? Skal å se på den sorte i morra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver å ser etter en ny jobb bil og har kommet over en 89mod 520i, alpina hvit, 290000km(gått litt mye men bruker visstnok ikke mer enn 1l pr 10000km), soltak, servo, el speil, strøken innv, bulkfri kun litt steinsprut, er med 2 sett felger/dekk, 2 eiere, norsk bil, service fulgt på bmw verksted frem til 200000km. Eu ok jan 05. Tror han skal ha 35000,- for den. Hva kan jeg gi for en slik bil.

Med tanke på kmstanden synes jeg 35k muligens er litt stivt, men det er klart, er den i bra stand kan den sikkert være verdt det. Ville nok allikevel prøvd et lavere bud først. 290.000km er mye. Alt av slitedeler i understellet bør ha vært byttet da... som traversforinger etc. Siden den er nylig EU-godkjent skulle en vel tro at slikt er i orden.

Den høres ellers ut for å være helt identisk med min, ja, men du har vel fått med deg at det har vært litt småting med min, og den er gått 100k mindre. Riktig nok typiske ting som må byttes mellom 180 og 200k, så jeg har jo truffet ganske dårlig der...

Gunnar: Du har vel så og si identisk bil, hva synes du om din? Ang. motor og lakk (hvitt blir vel lett gult i sola?) og ellers.

Min er temmelig hvit både i sola, i snøen (litt mørkere enn snø, men ikke gulig) og ellers. Kan ikke si det har slått meg at den har noe gult i seg på noen som helst måte. ;)

Motormessig er det såklart ikke det sprekeste i gata, men det er vel heller ikke det du er ute etter til en jobbil. Til vanlig norsk kjøring synes jeg den fungerer helt fint. Litt treg i starten på 1. gir, men etterpå synes jeg det er helt ok. Turtallsvillig og fin, drar helt til sperra og bruker man turtallet aksellerer den fint i de fleste hastigheter på norske veier. Men du kan selvfølgelig ikke vente at de 130 hestene kjører som 528en din... :?

Har også en 89mod 520i diamant sort for hånd. Gått 243000km, skal være meget pen og se på, 17" sommer, strøken innv, soltak, el speil, servo (++det vanlige :) ) Skal til eu i sept 05. Skal ha 28000,- Hvem burde jeg velge av disse to? Skal å se på den sorte i morra.

Høres jo kurrant ut denne også, men EU-kontrollen er jo et negativt punkt her.

Det som kan slå meg som negativt i forhold til 520i og "jobbil" (gir meg assosiasjoner til mye kjøring) er bensinforbruket. Jeg har hatt E36 320iaM50 og E34 520iM20, og har inntrykk av at folk med de nærmeste modellene både over og under rapporterer om lavere bensinforbruk. Det kan også virke som den generelle oppfatningen rundt forbi er at både 320i og 520i med både M20 og M50 bruker litt mye bensin. Skal du kjøre veldig mye kan det med andre ord kanskje lønne seg å velge noe annet. Men de store utslagene blir det vel ikke uansett så lenge du holder deg på en såpass stor bil som 5-serien med bensinmotor.

Ellers vet jeg ikke om jeg anbefale deg E34 520iM20 eller hva jeg vil... :shock: min har jo som sagt ikke akkurat vært feilfri. Men for all del, det er en god bil, og du vet vel hva du går til når du ser etter biler med så høy km. Med en ekstra bil utenom er man jo også litt greiere stilt enn meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

528'n er nok godt plassert under ei pressening på ett varmt sted den nå gitt.. :) Så, derfor har jeg behov for en bil til. Blir ikke så mye kjøring som det høres ut som, bare til og fra jobben. 2mil pr dag, så det er ikke så store greiene.. Når det gjelder den hvite skal jeg høre om de slitedelene er skiftet, noe jeg også regner med de har blitt gjort. Synes det er mye, både pris og km, men om bilen har blitt tatt godt vare på skulle det muligens ikke være noe problem. (ettersom service er fulgt regner jeg med at den har blitt tatt godt hånd om). Men, kan jo alltids prøve seg på 30000,- til å begynne med.

Har fått med meg at du har hatt litt problemer med din, noe jeg håper jeg slipper. Var heldig med den gamle 525'n. Ingen ting med den, utenom strømmen da.

Ang det hvitt/gult-greia, så har jeg vært borti mange hvite biler som blir gule med tiden etter å ha stått i sola. (Den jeg skal se på har forøvrig blitt polert en gang i året, så den var fortsatt hvit og fin i lakken)

Sprek trenger den egentlig ikke å være, bare jeg kommer meg fra a til b. (Så fort som mulig :P ) Vet vel fra før at 6'ern ikke er billig i drift, men synes det er verdt hver eneste dråpe.

Skulle vel egentlig ha kjøpt litt nyere bil med 24v'n, men da snakker vi en helt annen pris og det har jeg ikke lyst til å legge i en jobb bil/vinterbil som jeg ikke kjører mer.

Uansett, skal å se på den sorte i morra, så får jeg se hvordan den er først. Se etter de samme feilene jeg hadde på min 525 og prøvkjøre den på litt dårlig vei. Og sjekke opp om de har blitt skiftet noen slitedeler i det siste, så jeg ikke kjøper en bil jeg må koste på store summer før jeg sender den på eu-kontroll. (litt derfor jeg solgt 525'n får å slippe å koste på den så mye)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes generelt sett lakken på BMWer holder seg veldig bra sammenlignet med mange andre merker. Min er ihvertfall helt akseptabel til å ha 190k og 15 år på nakken...

Er ellers enig med deg hva bensin og seksern angår. Med 2 mil til dagen blir forskjellene så små at det ikke er noe å bry seg om uansett.

Når du skal prøvekjøre vil jeg anbefale deg å slå av radioen og høre godt etter lyder i understellet når du kjører over dumper og greier. Gå litt brutalt av og på gassen i 1. gir kan også være effektivt for å få frem eventuelle ulyder i foringer og drit. Min lagde smellelyder fra traversforingene, og nå har jeg lyder både bakfra og fra høyre fordemper. Sikkert bare diverse foringer, men det er irriterende uansett. Vil du satse på den svarte bør du nok passe godt på at det ikke er rust rundt forbi. Kjipt om det i EU-kontrollen i september viser seg at du må til å bytte kanaler og slik dritt.

Ellers er det nok stor sjanse for at begge de bilene kan holde mange mil til om de er godt vedlikeholdt. Har hørt om veldig mange 520er som har gått over 300.000km uten noe særlig problemer. Pberg i BMWCCN har/hadde en 325i (M20B25) med godt over 300k på telleren (lurer på om det var 370.000?), og den har blitt pisket hardt rundt diverse baner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers er det nok stor sjanse for at begge de bilene kan holde mange mil til om de er godt vedlikeholdt. Har hørt om veldig mange 520er som har gått over 300.000km uten noe særlig problemer. Pberg i BMWCCN har/hadde en 325i (M20B25) med godt over 300k på telleren (lurer på om det var 370.000?), og den har blitt pisket hardt rundt diverse baner...

Ingen tvil om at BMW er bra. Får se hvordan det går i dag, skal å se på den sorte i dag, så skal jeg sjekke det du skrev. Har mest lyst på sort bil, men kan alltids klare å kjøre rundt i en hvit en også. :) Din ser jo meget så bra ut.

Har sett på noen e34, og de er stortsett bra. Foruten han som var villig til å bytte med meg når jeg hadde 525'n. Den hadde jo ulyder i motor, ødelagt girkule og var ganske slitt innv. med endel rust på bakskjermer/dører. Det var en 88mod som hadde gått rundt 240000-260000 mener jeg. Så det varierer veldig hvordan bilen er brukt. Men, er den fin å se på er det stor sjans for at bilen er bra ellers også, har blitt tatt vare på da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhh, tror du ikke svinet sendte mld rett før jeg var der jeg skulle se på bilen og sa at han hadde solgt bilen til en i Oslo. Godt jeg ikke vet hvor han bor. :evil:

Men men, da får jeg håpe på den hvite i morra.. Kan jo være bra den også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så på den hvite 520'n å går og må si at jeg ble veldig positivt overasket. Dønn strøken både innv og utv. Aldri vært røkt i den. Ingen ulyder i motor og ellers på bilen. God å kjøre. Følger også med en ny pioneer cd-spiller, bra modell. Nye vinterdekk. Så faktisk helt ny ut innv. To eiere, og han som hadde den nå hadde hatt den i 11år. Blitt tatt godt vare på. Er vel nesten verdt 35000,- den?? Men har fått den ned til 34000. Han hadde ikke noe særlig lyst til å gå ned noe i pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er gått langt, men jeg må være enig i at det høres ut som den er verdt det.

Nye vinterdekk skader jo ikke for deg som skal ha den til vinterbil, og det teller mye at han har hatt den så lenge. Men kmstanden er jo ikke til å komme utenom. Ryker motoren eller girkassen er det ikke så kult lenger. Men er krisen ute skal det vel ikke allverdens til for å få tak i en M20 til en rimelig penge.

Åja, og hvit bil blir utrolig fort skitten om vinteren... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har gått langt, må være enig i det. Men jeg tror han har tatt godt vare på den, og som sagt, ingen uvanlige lyder. Bare den gode 6'er lyden. m20 motorer er vel omtrent som ugress? Overalt.. Hehe, nesten. Får håpe jeg slipper å bytte det da. Henter den vel i morra.

Er glad i å vaske bil jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! jeg syntes det hørtes billig ut. Jeg ga selv 54000.- for min 88 mod 525ia i februar i fjor. Da var det noe av det rimeligste jeg kom over. Men den er godt utstyrt med cruisekontroll og armlener, skipose, 2 sett originale lettmetall + et sett 18" osv. Men jeg har måttet bytte deler og koste på den ca 15000.- i ettertid for å få den i god stand. Men enda er jeg ikke helt fornøyd, jeg tror nemlig kamakselen er slitt. 34000 hørtes ut som et kupp vist alt er som det skal. Det er en drøm å kjøre disse bilene!!!

Så på den hvite 520'n å går og må si at jeg ble veldig positivt overasket. Dønn strøken både innv og utv. Aldri vært røkt i den. Ingen ulyder i motor og ellers på bilen. God å kjøre. Følger også med en ny pioneer cd-spiller, bra modell. Nye vinterdekk. Så faktisk helt ny ut innv. To eiere, og han som hadde den nå hadde hatt den i 11år. Blitt tatt godt vare på. Er vel nesten verdt 35000,- den?? Men har fått den ned til 34000. Han hadde ikke noe særlig lyst til å gå ned noe i pris.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte min E34 520i for 25,000kr 8) 1988mod Alt strøkent. Untatt slitne kasterstag og en hjelpesnekkeforing. Bitte litt rust på panseret, ca 3cm stripe(veldig lite, kun overflaterust)langs kanten. Den hadde gått 273,000km. :lol: Shadowline, med el vinduer, og takluke å sånt... Så 35,000kr er vel ikke så billig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Du har shoppa nå ja? Grattis! :)

Har igrunnen ikke noe imot å vaske bil jeg heller, men har litt dårlige vaskeforhold. Bor i "studentby" for tiden...

Nå endelig har jeg shoppa... Men, ble ikke den hvite bilen da.. Endte visst opp med en grå 90mod med skinn og el rulter++. (Forresten bilen til Henning Klevmark) Veldig fin og helt grei arbeidsbil. Godt å ha bil igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...