Gå til innhold

E30 spørsmål..


eehgil
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vurderer å kjøpe meg en 87-modell, 316, firedørs, den har gått så vidt over 200tusen og har, etter som jeg forstår, hatt en voksen eier siden den var ny. Ja! jeg veit at denne bilen har strikkmotor, men jeg skal snart begynne på skole ijenn og må ha en billig bil og jeg er desperat etter bakjulstrekk. Er møkk lei av den civicen jeg har nå. Har også vurdert Merc190 eller volvo240, men bmwen blir vel kvikkere enn disse uansett?? Noen som har meninger?

Dessuten lurer jeg på om 316:

Bensinforbruk?

Hvor mange hester er det sannynlig at denne bilen har?

Er det innsprøyting?

Vanlige feil?

Rust? spesielle steder?

Hva bør jeg se etter?

Hva burde jeg betale for denne bilen?

Sannsynlig at denne bilen har servo?

På forhånd takk:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmmm.. 316 er greit nok det hvis du har planer om å bygge om til no råere men fortsatt vil ha billig forsikring! hehe.. men bortsett fra det så er det ikke så mange fordeler, den har jo fire dører.. e30 er mye råere med bare to.

og hvis det det er bare 316(ikke 316i) så er det nok forgasser.. bilen har vel knapt nok 100hk, tror ikke det er så mye engang..

Bilen har nok ikke servo nei.

Rust :D hehe.. er nok det..

tror ikke du er noe råskinn du er i ferd med å kjøpe, og den har jo runda 200 000, så du kan nok presse prisen :wink:

men da er det bedre å finne en 318i eller no, da er det jo innsprut og lett å bare sette i en 325 hvis du får lyst...

Lykke til! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta deg en prøvetur med bilen. se om du liker den.

bmw er vel bmw uansett motorstørrelse og antall dører.

sjekk opp noen flere bmw i nærheten dær du bor! kan jo være det finnes en med insp motor til samme prisen! i bra stand. aldri kjøp den første du kommer over sånn uten vidre :wink:

men er det rett pris på den ser jeg ikke nå probs :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min bil er jo egentlig 316 forgasser, når jeg kjøpte den så var jeg kjempefornøyd, hehe.. :P den gikk jo egentlig ganske godt iogmed at vekta er 990kg.. men så begynte forgasseren å kødde, så jeg satt på en dobbel weber, da gikk egentlig bilen ganske godt, og etter litt herjing blei peilepinnen skutt opp og det spruta olje overalt, gjennomslag deluxe! ](*,) hehe.. det var da jeg bygde om til innsprut.. og da angret jeg på at jeg ikke hadde kjøpt 318i isteden... men selvfølgelig må du jo se om du liker bilen, det er jo egentlig alt som betyr noe :D

men alt her kommer jo ann på prisen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipsene:-)

Er det noe spesielle feil jeg bør se etter, har aldri hatt BMW før..

Spesielle steder de ruster?

Sjekk i forkant og bakkant av kanalene, i torpedoveggen, i gulvet og støtdempertårnene. :-k

Det er 95 hk i en 316 etter det jeg har forstått. Min er en -87 med forgasser, som jeg etter lang tids slit med forgasseren, nå setter i en 1.8 innsprøytning i.... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...M10 og alle de forskjellige utgavene er ikke lett å holde orden på. :? Jeg har det for meg at E30 "316" kom i tre utgaver i relasjon til motor: Det var en 316 med M10 motor og forgasser på 90 HK i 1982-87. En 316i med M10 motor og innsprøytning på 102 HK i 1987-88. Samt en 316i med M40 motor og innsprøytning på 100 HK i 1988-91. Det kan imidlertid være små individuelle forskjeller vedr. HK fra marked til marked bl.a pga. et krav om katalysator. Det var med andre ord mulig å kjøpe en ny 316 uten innsprøytning i 1987 :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bmwE9 skrev:

Det var med andre ord mulig å kjøpe en ny 316 uten innsprøytning i 1987

Ja, min er registrert 05.87, så det var mulig. E30 316i kom i sept. -87 som -88 modell med M10 med innsprut. I -89 kom den vel med M40? Det er jeg ikke helt sikker på da, men den kom iallefall med innsprut som -88 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bmwE9 skrev:

Det var med andre ord mulig å kjøpe en ny 316 uten innsprøytning i 1987

Når du skal sitere et innlegg og få med bmwE9 Skrev: skal den første quoten din se slik ut:

Da vil du få en "overskrift" med uthevet skrift foran sitatet. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har selv en 318i -85 modell... den var rustet langs hele kanalene, litt oppover dørene og på innsiden av skjermene... så du kan risikere og finne litt av hvert der... min var kjørt 202 000km i elleve år av en gammel bestefar (kan være positivt=daukjørt eller Bånn turtall) som sikkert ikke kjørte noe særlig hardt... jeg ga 5000,- for den og er kjempefornøyd-... brukte sommeren på å fikse den opp, så jeg vet ikke om du har tid til det... men det var verdt d... Bmw drar bak og drar damer... beste sort bil... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...