Gå til innhold

Montering av liten vinge


Catch-22
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
Har bestilt vinge til min 95 323i sedan.Men er engstlig for å måtte borre hul i bagasje lokket mit.Klikker vis jeg bynner å få fuktighet i bagasje rumet pga det.Noen som har vert borti dette før ,som har noen tips?

Hei

Enkelte spoilere leveres med pakkning som skal tette mellom spoiler og bil.Hadde slikt selv engang og det fungerte meget bra.Du får også skrudd spoileren fast slik at du slipper bekymringer om at den forsvinner.Alternativt blir det sterk tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min vinge er festet med rutelim.. Svart seig guffe. Den sitter som bare det uten en eneste skrue. Gjor det samme med lyktelistene.

Denne `rutelimen` kalles for vindusrute tettning og selges på biltema for en 50 lapp.... det er også å få kjøpt på styling sjapper, der heter det Sikaflex, det følger som oftest med når du handler småting som feks. lyktelister

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinger bør vel uansett festes med skruer.. JEG ville ikke likt å få en flygende mot meg fordi den løsna fra bilen foran samma hvilken størrelse det var på den.. :? Greit, den Sikaflexguffa sitter som f... men jeg ville ikke stolt på at en vinge sitter bare med det nei..

Bruk pakninger og kanskje Sikaflex på innsiden rundt skruen istedet..det burde tette nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rutelim, sicaflex, tetningsmiddel. Poenget er at vingen sitter fast. Det var en profesjonell biloppretter som satte den på for meg. Han sa ei kunne prøve å rive den av bare ved å ta i litt på kantene. for å si det sånn, det er ingen fare får at noen kommer til å den i fleisen hvis du sku komme i møte, eller ligge ba :wink:

Før den ble tatt av satt den i 2 skuer på kvar side, men festene ble borte når ei lakkerte den opp igjen. Funka like bra med denne guffa som med de 4 skruene.

EDIT: Dette stoffet er ikke kjøpt på Biltema for en 50 lapp :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den vinga ei har på bilen er minimal. Ca 10 cm høy max.

Ska vør enig i at festene som er med er det beste, men når man ikke har de festene så må man omprovisere. Og ei hadde ikke særlig lyst til å lage 4 hull i bagasje lokket mitt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt profesjonelt bil-midler kjøper du hos Würth.

Sjekk butikken deres ved Oslo, der kjøper mange bilfirma fra.

De selger også mye spesialverktøy om du mekker.

Würth Norge AS

Postadresse

Postboks 84

1483 SKYTTA

Besøksadresse

Morteveien 12, Holum Skog

1481 HAGAN

Tlf: 815 44 404

Fax: 815 44 250

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sånn vinge bør skrus fast. Selv om det limet er sterkt som F.. nå er det ikke sikkert den er det om ett år eller to.

Kommer den i fronten på en møtende bil er det rimelig sikkert at sjaføren kommer til å bli så skremt at han kjører av veien eller krasjer i neste motkommende bil. Noe å tenke på folkens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...