Gå til innhold

BMW 523 1996


tomasb
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har en '97 523iA Limousine. Min 5. bil, og min første BMW. Sinnsykt god bil!! Jeg liker komforten, motoren, automatgiret (steptronic), utseendet/designet og følelsen den gir! Det er GØY å sette seg i bilen! Jeg var spent på fremkommeligheten på vinterføre, men så langt har det gått helt greit. Bor i Oslo da, og det har jo ikke vært grusomt mye snø så langt. Men, antispinn og tractioncontroll fungerer i alle fall! Den bruker litt bensin i byen, mellom 1,2 og 1,4 l/mil. På langkjøring derimot, har jeg vært nede i 0,76 l/mil (Oslo-Arendal). Snittfarten på den turen lå på ca 86km/t såvidt jeg husker. Jeg har ennå ikke hatt den på service, så jeg er litt spent på kostnadene forbundet med dette. Men, service på bil er uansett ikke rimelig! :) Det eneste jeg ikke er så fornøyd med på min bil så langt, er at jeg hverken har skipose, eller nedfellbart baksete. Dermed blir det vrient å frakte lange kolli inne i bilen.... Men men. Konklusjonen må bli at denna bilen er flott! Anbefales!! :D Lykke til med kjøp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke lurt å kjøpe den første bilen, E39 kom jo ut i 1996 med facelift etter e34, har hørt sånn at alltid den første bilen av en modell som kommer ut pleier det å være problemer med så hvis man f.eks skal ha e39 så kan man heller tenke seg om og kjøpe en 98-99 modell f.eks, som er forbedret enn de forrige.

Men 189.000 var ikke dårlig pris, men du kan få dem billigere bare så du er klar over det, jeg har sett mange bra til 150.000- 160.000 96modeller, og her i området der jeg bor ble det solgt en e39 96modell for ca 130.000 den var ganske strøken så bare hold øyne open.

Hør med denne da hvor mye koster totalt etter å ha blitt fikset og betalt toll på

http://www.finn.no/finn/car/object;pdc=1106934171149?finnkode=4778617&sid=0ayR6ITah171110&pos=2

http://www.finn.no/finn/car/object;pdc= ... 110&pos=10

En annen en for 125.000

http://www.finn.no/finn/car/object;pdc=1106934171150?finnkode=4756279&sid=0ayR6ITah171110&pos=4

http://www.finn.no/finn/car/object;pdc=1106934171152?finnkode=4958572&sid=0ayR6ITah171110&pos=8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte M5`en, men tror ikkje eg kjøper bil som koster meir enn leiligheten :D

Har ikkje hastverk med å kjøpe bil, så eg kan se etter biler med mine spec`s.

Det er bla. det må min 523, skinn-interiør, rette farge, begynner å bli litt lei av svart og vanlig sølv. (ann. eg la ut var bare eks.) ja og så mådet være med tiptronic da. :)

Ikkje over 150k km.

Hyggelig pris selfølgelig.

Er eg kravstor kankje?

Prøvekjørte den i ann. idag......Gromt :D

ps. har sett eg kan få 97mod. til samme pris som 96, så eg går nok for 97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte M5`en, men tror ikkje eg kjøper bil som koster meir enn leiligheten :D

Har ikkje hastverk med å kjøpe bil, så eg kan se etter biler med mine spec`s.

Det er bla. det må min 523, skinn-interiør, rette farge, begynner å bli litt lei av svart og vanlig sølv. (ann. eg la ut var bare eks.) ja og så mådet være med tiptronic da. :)

Ikkje over 150k km.

Hyggelig pris selfølgelig.

Er eg kravstor kankje?

Prøvekjørte den i ann. idag......Gromt :D

ps. har sett eg kan få 97mod. til samme pris som 96, så eg går nok for 97

Hei

Bilen virket pen&prisen er inkl omreg. Bilen har også soltak.

Hvis bilen har ok historikk og er i bra stand synes jeg du skal slå til.

Prisen klarer du å presse ned p.g.a mye brukte E39 på markedet.

At bilen er en 96mod vil ikke si at det er en dårlig bil!

Tror du skal vurdere den sterkt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8) Oljeskift og det er greit . Så har du service 1 som koster noen lapper så har du service 2 som koster noen flere lapper og jeg som har V8 vet hva det vil si, det jeg normalt gjør når jeg skal ha stor service på bilen så bestiller jeg time i tyskland tar fergen fra Egersund over til Danmark men nå blir det her fra Stavanger fra i år av.Tar det som en kompis tur utenfor sesongen,da koster det slikk å ingenting med fergen.Jeg har spart mye på å ta service i Tyskland!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikkje heilt fornøyd med fargen, og så vil eg ha tiptronic(leketøy for far :) )

Var oså litt vibrasjon i venstre framhjul. muligens bare litt ubalanse i hjulet(nye dekk). men tar ikkje sjangsen når den og nappet litt i bremsen på samme hjul ved lav hastighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke lurt å kjøpe den første bilen, E39 kom jo ut i 1996 med facelift etter e34, har hørt sånn at alltid den første bilen av en modell som kommer ut pleier det å være problemer med så hvis man f.eks skal ha e39 så kan man heller tenke seg om og kjøpe en 98-99 modell f.eks, som er forbedret enn de forrige.

Men 189.000 var ikke dårlig pris, men du kan få dem billigere bare så du er klar over det, jeg har sett mange bra til 150.000- 160.000 96modeller, og her i området der jeg bor ble det solgt en e39 96modell for ca 130.000 den var ganske strøken så bare hold øyne open.

Den jeg har 97mod og har ikke hatt noe problem med den. Denne har absolutt alt utstyr foruten Navi/TV. Du kan jo få kjøpt den, til rett pris. :) Tror ikke det er noe problem med en 96mod heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...