Gå til innhold

Frost inne i bilen??


Aguilera
 Share

Anbefalte innlegg

Et par - tre ganger i det siste når det har vert ekstra kaldt ute, så har jeg faktisk hatt frost inne i bilen om morningen...

Det har frosset til både på frontruta og sidevinduene..og etter jeg har kjørt bilen varm, begynner det å renne nedover på rutene, og fra takluka!

Trodde ikke det var noen lekasje fra takluka vertfall, for den har jeg aldri hatt noen problemer med ellers.... Men kan noen pakkninger ha røket??

Hva kan jeg eventuellt gjøre? Og er dette dyrt å fixe?

Dette har kun skjedd 3 ganger, di dagene som har vert kaldest...rart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe problem dette Aguilera.

Som det har blitt nevnt så er det luftfuktigheten (kondens fra deg selv) inne i bilen som fryser på innsiden av ruten.

Hvis problemet vedvarer så kan bilen ha godt av å få tørke litt, på med varmeapperatet på max samt ha vinduene på gløtt - eller sett den i isolert garasje med litt varme, også her ha vinduene åpne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par - tre ganger i det siste når det har vert ekstra kaldt ute, så har jeg faktisk hatt frost inne i bilen om morningen...

Hva slags matter har du på gulvet?

Har du stoffmatter vil smeltet snø og vann trekke ned i gulvteppet for så å fordampe igjen når du varmer opp bilen under kjøring. Da kan du få så mye kondens inni bilen at det fryser på rutene. Jeg ville iallefall kjent etter om det var fuktighet i gulvteppet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vanlige gummimatter på gulvet i bilen, så det er nok ikke der det kommer fra, men som dere sier her så stemmer det at bilen står ute...hele tiden faktisk, og det blir mange små kjøreturer også!

Skal ta å lufte skikkeli ut før parkering nå framover, så håper jeg problemet forsvinner :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk om det er vått under gummimattene. Det skal litt til at eventuell fuktighet under mattene forsvinner når det først har blitt fuktig der. Og husk at jo større tempforskjell det er ute/inni bilen, jo mer kondens blir det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, skrape is inne i bilen ja :P

Burde jo slått opp paraplyen åg, for det rant jo masse vann i huet på meg når det i taket begynnte å smelte...skulle bare fått frem det der forbaska dekselet over luka, for den er det jo stoff på! Men den sitter ganske godt fast baki der... :?

Skal ta å sjekke under mattene også Gunnar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...