Gå til innhold

Chip til E 46 328


Schumi
 Share

Anbefalte innlegg

Ikke at jeg skal nekte deg å chippe, men viss du har lest litt om chipping av BMW's sugemotorer, finner du ut at det ikke lønner seg. Erfaringene til folk jeg har lest om er at du får kun en liten, nermest null, forhøyelse i effekten.

Men viss du vil, regner jeg med at Norman hos www.trimchip.com kan hjelpe deg... Står ikke på siden, men ring han så fikser han sikkert noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke en voldsom økning nei, de sier rundt 8% økning, men det er jo det at den skifter endel på moment kurven, og får bere drag øve heile registeret. Spesielt på høyere turtall. Noen som vet om dette er sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke en voldsom økning nei, de sier rundt 8% økning, men det er jo det at den skifter endel på moment kurven, og får bere drag øve heile registeret. Spesielt på høyere turtall. Noen som vet om dette er sant?

Min 328 E36 er som dag og natt i forskjell fra før og etter.(riktig nok er min omprogrammert,men er vel egentlig det samme som chip)

Min hadde ikke noe å gi etter 5300 o/min,men det er det slutt på :lol:

+ turtallsperra er flyttet 1000 o/min.Momentet er også helt anerledes,kan ikke sammnlignes før og etter :D Hvis du ikke har noe garanti på bilen fortsatt,er det ikke noe å lure på spør du meg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke en voldsom økning nei, de sier rundt 8% økning, men det er jo det at den skifter endel på moment kurven, og får bere drag øve heile registeret. Spesielt på høyere turtall. Noen som vet om dette er sant?

Min 328 E36 er som dag og natt i forskjell fra før og etter.(riktig nok er min omprogrammert,men er vel egentlig det samme som chip)

Min hadde ikke noe å gi etter 5300 o/min,men det er det slutt på :lol:

+ turtallsperra er flyttet 1000 o/min.Momentet er også helt anerledes,kan ikke sammnlignes før og etter :D Hvis du ikke har noe garanti på bilen fortsatt,er det ikke noe å lure på spør du meg.....

Chip og omprogrammering er ikke det samme,omprogrammering er mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har kjørt 325 e36 både med og uten chip. er vel ikke så veldig stor forskjell. men det er merkbart fra ca 4500 omdreininger og oppover, der føles en vanlig 325 som om den bare blir dauere og dauere jo mere turtallet øker, mens på en chippet så vil den dra jevnere.

men tror nok det er litt forskjell på de forskjellige chippene.

har vært med i en 320 som var chippa og den gikk også merkbart bedre etter chipping.

På turbodiesel derimot så er økningen med chip veldig merkbar. en 318tds får vel rundt 90nm mer med chip. På et verksted som chipper så sa det at 318tds var den bilen de hadde merket mest forskjell på før/etter chipping

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen ser jeg som mener det er meningsløst å chippe en sugemotor. Det har ikke samme effekten på alle motorer, men så er det dette igjenn da, det JEG ikke kan få til på min bil kan/skal ingen andre klare heller, for min bil er jo best til alt. Det sier seg selv, det er en grunn til at så mange sugemotorer blir chippet. Leste en gang at gjennomsnittet var 11%, på noen motorer gidde det ingenting mens på andre gidde det forholdsvis mye, (turbo er ikke med i bildet her). Det er vel også slik at eldre BMW motorer må man bytte chip, mens på nyere er det bare å koble seg på og omprogramere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...