Gå til innhold

Hjelp, mistet noe under bilen??


Dan
 Share

Anbefalte innlegg

Var hos min mor i dag og da jeg skulle kjøre hjem kjørte jeg over en isklump. Min mor skulle ut en tur og kom gående rett etter jeg hadde kjørt og så en plastlignende sak som lå på bakken. Det er ca 30 cm langt og litt flatt deksel/rør med vri på enden. Det var det hun sa i tlf iallfall.

Hørte jo et smell da jeg kjørte, men regnet med det var isklumpen. Vet jo heller ikke om dette er fra min bil, kan jo ha ligget der fra før av. Hvis det er fra min så må det være på høyre side av bilen og fremre del. Vært ute å sett bak på hver side rundt hjulene men alt ser bra ut. Er vel neppe noe som har noe betydning, men kanskje bare en beskyttelse for noe?

Aner heller ikke hva som kan være av plast under bilen. Er det noen her som har peiling på hva dette kan være og om det har noen betydning? Drar innom henne i morra for å se på det, men tenkte jeg skulle skrive inn her i tilfelle noen vet hva dette er.

Setter pris på alle svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjedde noe lignende med min her i går. Da var det "plastrøret" som fører kald luft på bremsene som hadde fallt av. Kan ligne litt på beskrivelsen din. Den er i såfall festet rett bak de små luftinntakene du evnt. har nederst på fangeren din foran. Hvis du har en løs ledning eller "støpsel" under der som mangler en del eller to, så sjekk kjørecomputeren din, hvis du har da så klart, og så sjekk temperaturen ute. Min står nå på -30 celcius, fordi føleren til den satt fastmontert på det røret.

Ikke dermed sagt at det er dette som har skjedd med bilen din, men hørtes fryktelig likt ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Aner ikke hva du har mistet, men opplevde selv at høyre demper bak ble slått av nedre feste av en isklump. Den ble dratt av foringen, synes dette er merkelig for kreftene må jo virke 90 grader på fartsretningen for at dette skal skje. Bilstein demper også... Isklumper er noe dritt..

Jeg vil ikke høre komentarer om at det bare er å svinge unna :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Anner ikke om dette kan hjelpe deg men, på bærebroene bak på hver side er det et plast deksel på under siden som beskyter ledninger tror jeg... men tviler på den rammler av uten at den går i stykker... men det går jo an å sjekke... men det er nok enklere når du får se dellen igjen.. :puppydogeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nok luftinga til bremsene, ja. Kjente igjen delen da den er nokså lik de som fulgte med den nye fangeren jeg har stående i boden. Kan jo ikke stå rundt noe siden dekselet er helt og fint. Drar innom et verksted i morra og får det festet på. Takk for all hjelp folkens :)

PS: vinter er no dritt!!! Gleder meg til sol og sommer, styling og cruising...sukk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, var den. Må få den inn en plass for kommer ikke helt til på flatmark. Men skal sjekke om det går. Enig i at det er unødig å få andre til å gjøre det man kan gjøre selv, men var det å komme til ordentlig. Fikser det på et vis uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...